Enig, jeg har ikke funnet brukbar netbutikk til 500 kr. måneden. Disse har i såfall strenge begrensninger. Jeg var på kanten til å bestille MyStore, men så browset jeg rundt på siden og skjønte at jeg må opp på Business prisplan (til billige 1249 kr. per måned + moms..) for å kunne ha basic ting som Gavekort (ikke mulig å velge på lavere prisplan). Det ble for drøyt for meg.
Hvis du går for f eks lavere prisplan hos MyStore, Entrepreneur, så vil du få regning på
12.735 kr. med en gang (849 kr. x 12 måneder + moms). Med ovennevnte Business er regningen på 18.735 per år. Og det er før andre moduler man måtte ønske. Da begynner det å bli fornuftig å få utviklet egen butikk i brukervennlig plattform fra noen som kjenner til webdesign, og moduler til 30-100 Euro begynner å se rimelige ut vs. 1000 kr.-3000 kr. "appene" til MyStore o.l.
Eneste grunnen til å gå for MyStore o.l. er at du vil få max brukervennlighet og vil slippe å tenke på å holde deg oppdatert på utviklingen, slippe å tenke på backup (det kan man få ordnet med backup-modul i PrestaShop) og sikkerhet. Hvis man er villig til å forstå (basic forståelse) hvordan open source plattformene fungerer, og er villig til å la andre hjelpe deg enn de fancy webbyråene til 1000 kr. timen, så kan man komme veldig langt til liten årspris.
Fortell meg gjerne om jeg tar feil
Mulig at jeg er en gnier, men jeg prøver å holde faste kostnader minimale i første startupen min.