Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Valg av Hosting Firma

buddy69

Medlem
jeg kan fort trenge mer enn 30 Gigabyte lagring, fordi jeg skal ha flere butikker på samme magento plattform (flerbutikkløsning) er det komblisert å få til? Ny tråd liksom dette her da.
 

T SL

Active Member
Med flere domener får du problemer med ProISP. Vi hadde 20 domener (små sider, så vel innenfor ressursrammene), men du ender da opp med å betale rundt 200 kroner ekstra i måneden for å ha disse (kontra andre Cpanel-hoster som har dette som en standard funksjon). Det er ingen logisk grunn til å begrense mengden addon domains.

Da begynner du å komme opp på et prisnivå hvor du kan få en VPS-server med egen IP etc. Skal du ha en tilsvarende VPS som den vi har hos Liquidweb (som er fully managed), må du opp i nærmere 500 kroner i måneden, og da kommer Cpanel, backup mm. i tillegg (og den ser ut til å være unmanaged).

Det at serveren står i Norge har ikke noe å si for SEO eller hastighet i praksis.
 

rattata

Medlem
En gjennomsnittlig nettside med bilde er i dag på 760 kb. Det betyr at om nettbutikken din har 30 000 produkter, med optimaliserte produktbilder så havner du på ca 23 GB. Så tror 30 GB holder for de fleste - om du ikke driver med nedlastbare produkter e.l. Du kan også starte med Premium-pakken, og om du trenger mer plass senere kan du enkelt oppdatere.

Husk at om du velger Magento, så trenger du uansett en optimalisert server, da Magento er tregt på de fleste oppsett. Jeg mener å huske at ProISP har skreddersydde løsninger for Magento.

PS: At serveren står i Norge har selvsagt noe å si for hastigheten. Hva er f.eks. poenget med CDN om dette ikke har noe å si. En kjapp analyse ved feks woorank vil også gi deg bedre SEO-score om serveren er plassert i samme land som butikken er rettet mot.
 

barentshavet

Active Member
Jeg har benyttet Netbox i alle de år - og er veldig godt fornøyde med de. Hvordan er Pro Isp om man trenger mer enn 30 Gigabyte lagring?
jeg kan fort trenge mer enn 30 Gigabyte lagring, fordi jeg skal ha flere butikker på samme magento plattform (flerbutikkløsning) er det komblisert å få til? Ny tråd liksom dette her da.

Hvis du uansett har Magento, burde du kjøre VPS/dedikert fordi Magento ikke er designet for shared hosting og har du flere sider på samme Magento burde du absolutt gjøre det. Kjøper du Cloud-VPS, kan du selv velge hvor mye du er villig å betale etter dine kriterier (https://www.proisp.no/virtuell-server/). Opplevelsen er faktisk natt og dag for deg og kundene dine.
 

T SL

Active Member
Vi har servere i Nederland, som med Cloudflare, laster raskere enn sidene vi har hatt i Norge. Det har minimalt å si, og folk flest har mye mer å hente på hvilke løsninger de kjører på serveren, enn hvor serveren står. Vi kjører Wordpress med statisk caching, CDN, har optimalisert MySQL og kjører Nginx og LiteSpeed (avhengig av server). Laster lynkjapt i Norge.
 

rattata

Medlem
Vi har servere i Nederland, som med Cloudflare, laster raskere enn sidene vi har hatt i Norge. Det har minimalt å si, og folk flest har mye mer å hente på hvilke løsninger de kjører på serveren, enn hvor serveren står. Vi kjører Wordpress med statisk caching, CDN, har optimalisert MySQL og kjører Nginx og LiteSpeed (avhengig av server). Laster lynkjapt i Norge.

Høres ut som et bra oppsett, men poenget er at med nøyaktig samme konfigurasjon på en tilsvarende server i Norge ville du uansett spart noen millisekunder, om kundene dine stort sett er i Norge. Det betyr ikke mye, men det betyr litt.

En av Googles viktigste kriterier i penguin-oppdateringen var hastighet på sidelasting, så det er viktig om du vil score høyt. Men selve plasseringen av server/webhotell er langt fra det viktigste. Det er mye mer å spare på ting som: Optimalisering av bilder, minimering av javascript/css bruk av gzip m.m.
 
Topp