Vårrengjøring i Oslo sine gater

looper

Medlem
Ja da gikk jeg på årets smell, bilen vår var plutselig borte. Ringte opp kommunen og de hadde vist vårrengjøring i gata i dag, vips bilen var taua bort og 3000,- kroner fattigere.

I ettertid har jeg blitt klar over reglen om ansvar for å påse bilen en gang per 24 timer. Men vi bor i Oslo og jobber i Oslo. Ikke bruker vi bilen oftere enn vi må og derfor står den pent & pyntelig plassert .

Surere enn gårsdagens sokker ihvertfall.

picxx

WF 09
Nå skal jo staten ilegge rushtidsavgift både på privatbiler og busser, noe må dere vel unne kommunen også?

Msites Ltd

Livsnyter
Ringe folk som ikke følger skiltingen? Seriøst!?! Hvem skal betale de som står og venter på at du kommer og flytter bilen da???

Nei - da vil jeg heller ha endret den pålagte periodeiseringen det er krav om at vi skal kontrollere skiltingen - 24 timer er for kort tid i dagens samfunn - og det er ingen ting som tilsier at man ikke skal klare å skilte i mye bedre tid enn dette.

looper

Medlem
Altså, hvordan de løser dette har jeg ikke noe godt svar på. Men det tar ikke mer energi å finne nummeret til eieren enn å bestille borttauing. De kunne helt sikkert hatt et gebyr på dette også. Jeg bare syntes det er merkverdig at ikke kunne opplyst om dette bedre.

Denne parkeringsplassen er det biler som står over lengre tid, rett og slett pga at det er kort vei til alt. Så når de de slenger 24t reglen i trynet på deg og i tillegg er frekke når du skal hente bilen. Ja jeg syntes det er for jævelig og skammelig av kommunen.

Det er i tillegg noen relativt store borettslag, selv bor jeg i Ringnes Park. Og jeg mener at de fint kunne hengt opp noen lapper på dører slik som alle andre etater gjør når de foretar seg noe.

Det pleier å være flinkere med å sette ut skilt en del dager i forveien, men i år veldig kort tid før.

Msites Ltd

Livsnyter
Altså, hvordan de løser dette har jeg ikke noe godt svar på. Men det tar ikke mer energi å finne nummeret til eieren enn å bestille borttauing. De kunne helt sikkert hatt et gebyr på dette også. Jeg bare syntes det er merkverdig at ikke kunne opplyst om dette bedre.

Denne parkeringsplassen er det biler som står over lengre tid, rett og slett pga at det er kort vei til alt. Så når de de slenger 24t reglen i trynet på deg og i tillegg er frekke når du skal hente bilen. Ja jeg syntes det er for jævelig og skammelig av kommunen.

Det er i tillegg noen relativt store borettslag, selv bor jeg i Ringnes Park. Og jeg mener at de fint kunne hengt opp noen lapper på dører slik som alle andre etater gjør når de foretar seg noe.

Kranbilen har de som regel med seg eller på speeddial ;-)

Jeg vet hvor surt det er når man opplever dette - opplevd det selv og det ble dyrere for meg da jeg var ute påreise og fikk noen dager ekstra "lagringsleie".

For meg er det 24-timers regelen som irriterer. Den hører oldtiden til. Er man ute på en 2-3 dagers forretningsreise kan man risikere å være noen tusen fattigere pga sen skilting!

Topp