Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Våre nettbutikker er til salgs.

Vi har siden 2009 drevet nettbutikkene komplettsport.no, komplettklatring.no, komplettski.no og komplettyoga.no.

Nettbutikkene selger i dag sportsutstyr og det er fokus på salg på kjente merkevarer innenfor de nisjene vi er representert i. Komplettsport.no driftes via Woocommerce og de andre butikkene via Magento.

Markedsføringen av butikkene har vært bygd opp rundt organisk trafikk fra søkemotorer og det følger med blogger og fullt utbygd plattform for sosiale media.

I 2013 var omsetningen for butikkene 1,1, mill.

Vi vil foretrekke å selge alt samlet, men det er mulig å komme med bud på deler av det som ligger ute til salgs.

Det følger med gode domener som blant annet domenenavnene komplettsport.se og komplettsport.dk.

Send meg gjerne e-post til ogi@kotiko.com om du ønsker å motta vårt salgsprospekt.
 

Marius

Medlem
Har dere snakket med eierne til komplett.no og klarert at de ikke vil kreve domenene?

Både komplett og de andre ordene som er sammensatt i domenenavnene er helt generiske og vanlige i norsk språk. Andre som benytter ord sammensatt med komplett er for eksempel komplettfritid.no, komplettutemiljo.no, komplettregnskap.no, komplettmedia.no, komplettelektro.no og kompletthund.no.

Jeg er involvert i driften av nettbutikkene som er til salgs i denne tråden, og som direkte svar på ditt spørmål: Nei, vi har ikke spurt Komplett Services AS eller Komplett Group om de ønsker å kreve våre domener. Vi kan ikke se at dette skulle bli noen problemstilling. For ordens skyld har vi heller ikke i en slik sammenheng hørt fra disse selskapene eller andre med "komplett" i firma-/domenenavn. Tror det blir vanskelig for noen å sikre seg altdekkende rettigheter for dette ordet i ordboken :)
 

Santo

Active Member
Det stemmer nok Marius. Det er bare det at Finn.no får overta domener med finn i seg når de klager til domeneklagenemda.

Jeg tror Tonny tar opp en aktuell problemstilling her.

Domenene som selges i denne tråden er pr. dags dato ikke i noen fare fra Komplett og Domeneklagenemda, men det er fordi de er utenfor Domeneklagenemdas klagefrist på 3 år.

En ny kjøper må overføre domenene og det regnes som en nyregistrering, og det er da en ny klagefrist på 3 år. "Den store Komplett" får dermed en mulighet til å ta domenene til Domeneklagenemda. Og som Tonny allerede har fortalt er det mange med Finn i domenet sitt som har måttet gi det fra seg etter en behandling der...

Komplett har nylig selv begynt å utvide sine horisonter, det vil f.eks. si komplettforsikring.no og komplettbank.no, så det er ikke usannsynlig at de snart vil forsøke å ha enerett til dette ordet.

Det skal legges til at jeg absolutt ikke synes det er riktig at noen skal kunne kreve enerett til slike generelle ord, men det er nå en gang slik det er blitt her i verden, og da må man nesten forholde seg til det.
 

Marius

Medlem
Jeg tror Tonny tar opp en aktuell problemstilling her.

Domenene som selges i denne tråden er pr. dags dato ikke i noen fare fra Komplett og Domeneklagenemda, men det er fordi de er utenfor Domeneklagenemdas klagefrist på 3 år.

En ny kjøper må overføre domenene og det regnes som en nyregistrering, og det er da en ny klagefrist på 3 år. "Den store Komplett" får dermed en mulighet til å ta domenene til Domeneklagenemda. Og som Tonny allerede har fortalt er det mange med Finn i domenet sitt som har måttet gi det fra seg etter en behandling der...

Komplett har nylig selv begynt å utvide sine horisonter, det vil f.eks. si komplettforsikring.no og komplettbank.no, så det er ikke usannsynlig at de snart vil forsøke å ha enerett til dette ordet.

Det skal legges til at jeg absolutt ikke synes det er riktig at noen skal kunne kreve enerett til slike generelle ord, men det er nå en gang slik det er blitt her i verden, og da må man nesten forholde seg til det.

Ja, la oss ikke håpe at det ikke kommer til det at det bare er å sikre seg enerettighetene til vanlige norske ord om man bare vil nok, og har penger til det. Det er for øvrig fullt mulig å legge inn bud på selskapet under ett inkl. domener, slik at overføring av selskapets domener til ny organisasjon kan være unødvendig.
 

Santo

Active Member
Det er for øvrig fullt mulig å legge inn bud på selskapet under ett inkl. domener, slik at overføring av selskapets domener til ny organisasjon kan være unødvendig.

Det kan være en veldig god løsning som gjør at man unngår den potensielle problematikken med domenene :)
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Tråden har allerede blitt kapret og bør kanskje splittes ut? Det er en spennende diskusjon.

Jeg synes Santo kom med veldig spennende insights. Det jeg lurer på er hva Marius kan gjøre for å beskytte seg og være proaktiv. Kunne det vært et alternativ for Marius å sikre seg varemerket rundt sine egne navn i forveien av Komplett sitt mulige inntog i fremtiden. Hadde det kanskje vært et alternativ?
 
Topp