Utvikling nettside

bananskall

New Member
Jeg har en nettside som i utgangspunktet er rettet mot eiendom (megling) men tenker at noen av forbrukerne kan ha behov for lån/forbrukslån.
Hvilke krav stilles til nettsiden for å bli godkjent for å ha affiliate fra forbrukslån? Takknemlig for hjelp. Kontakt meg gjerne i PM.

holte

Medlem
Ikke noen spesielle krav. Vanligvis at siden ser seriøs ut, og at du følger retningslinjene for å reklamere for lån.
Jeg mener å ha lest at antall sidevisninger har noe å si. Slik var det i hvert fall på Google Ads før (minst 500 pr mnd) og jeg mener å ha lest noe lignende om affiliate, men dette kan du bedre enn meg Tonny. Men jeg tror i hvertfall ikke du får affiliate på en helt fersk side uten besøkende, men jeg kan ta feil.

Bjørnar

Gründer
Jeg mener å ha lest at antall sidevisninger har noe å si. Slik var det i hvert fall på Google Ads før (minst 500 pr mnd) og jeg mener å ha lest noe lignende om affiliate, men dette kan du bedre enn meg Tonny. Men jeg tror i hvertfall ikke du får affiliate på en helt fersk side uten besøkende, men jeg kan ta feil.
Det er ikke krav om antall visninger for Google Adsense, ei heller for finanssider. Har du kvalitet på det du holder på med, er det nok. Besøkende kommer som en konsekvens av det.

holte

Medlem
Det er ikke krav om antall visninger for Google Adsense, ei heller for finanssider. Har du kvalitet på det du holder på med, er det nok. Besøkende kommer som en konsekvens av det.
Du har sikkert rett. Det er en del år siden jeg prøvde google adsense og da var det et krav om minst 500 besøkrende eller noe slikt. Jeg husker også jeg var innom et affiliate program og også der var det en del ting som måtte tilfredstilles, men det er lenge siden og jeg husker det bare vagt. Det begynner å bli noen år siden så ting har nok endret seg.

Hakasu

Medlem
Husk også at affiliate-samarbeid godkjennes av hver enkelt annonsør, så de kan stille egne krav. Ofte er det bare snakk om at nettsiden ser relativt ålreit ut som kreves.

Når det kommer til AdSense er det blitt relativt strengt de siste årene. Det er ingen direkte krav til X antall besøk i måneden, men "mangel på trafikk" kan være grunn til å avvise en side der.

ikke nødvendigvis noen strenge krav, men nettsiden din må se seriøs og troverdig ut.

• Utseende og innhold: En ren og profesjonell side er et must. Det er viktig at du har godt, relevant innhold som passer med nisjen din (eiendom og megling). Siden forbrukslån henger sammen med økonomi, bør du også ha litt fokus på det – kanskje en seksjon om finansiering eller tips til hvordan folk kan håndtere lån.
  • Retningslinjer: Følg retningslinjene for å annonser for finansprodukter, spesielt forbrukslån. Det er en del lover og regler rundt markedsføring av lån (sjekk ut Finanstilsynet sine krav), så sørg for at du ikke bryter noen av dem.
  • Affiliate-nettverk: Når det kommer til godkjenning, er det ofte affiliate-nettverket selv som vurderer om de vil ha deg med eller ikke. Noen ganger annonsørene, men de er ikke alltid. De kan sjekke om siden din får trafikk, men det er ikke alltid krav om et visst antall sidevisninger. Det hjelper likevel hvis du har noe trafikk før du søker om å bli affiliate.

Topp