Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Utvikling av Windows applikasjoner

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Hei,

Jeg har en liten Windows applikasjon jeg gjerne skulle hatt utviklet. Men, er ikke helt sikker på hvor jeg skal søke og HVA jeg skal søke etter. Kunne tenke meg å få dette gjort i utlandet, da jeg ser for meg at dette fort kan bli litt dyrere enn å lage en webapplikasjon (men hva vet vel jeg. Kanskje ikke det er så mye vanskeligere?).

Det er et enkelt verktøy og jeg vet at et veldig tilsvarende verktøy bare tar et par mb plass på harddisken. Funksjonaliteten på programmet vil gå ut på å filme hva som skjer i nettleseren, samt ta opp lyd fra mikrofon. Vil gjerne ha støtte mot både IE og Firefox.

Hva slags type programmerer søker jeg etter?
 

sta

Medlem
Kanskje et dumt spørsmål men; Er det et krav at du får laget noe spesielt til dette formålet, eller er det en mulighet å bruke et eksisterende produkt? Jeg vil tro at det finnes flere verktøy som kan løse det du er ute etter.

Ellers vil jeg tro at du bør se etter noen med .NET kompetanse, noe som ikke bær være vanskelig. Vi har folk på jobben som kan løse oppgaven, men vi kan ikke konkurrere med folk som jobber for 70kr. timen
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Det er faktisk noe veldig lignende Jing jeg kunne tenke meg, bare med litt tilpasninger opp mot et spesifikt nettsted. Nettstedet jeg har lyst til å utvikle har et konsept veldig lignende dette, bare med noen funksjoner jeg føler mangler og som vil gjøre ting enda lettere og mer fleksibelt.

Sta, hvor mye arbeid tror du ligger i en slik applikasjon? Grovt regnet?
 

sta

Medlem
Sta, hvor mye arbeid tror du ligger i en slik applikasjon? Grovt regnet?

Jeg tok en kjapp titt på usertesting.com. Spørsmålet blir vel om dette skal være en fiks ferdi tjeneste/verktøy eller om det holder med en slags "prototype-verktøy" som funker men kanskje ikke er spesielt brukervennlig.

Veldig røft vil jeg anta at det vil ta kanskje 100-150 timer å lage noe tilsvarende, som holder et passe bra nivå mht. brukervennlighet og stabilitet.
 

sta

Medlem
Har du noen ide om markedet for slike tjenester? Jeg ser at UserTesting.com tar 19USD pr. test. Nå vet jeg ikke hvor omfattende en slik test er, men det høres ummidelbart dyrt ut spør du meg.

Et desktop-verktøy som kan distribueres til en brukergruppe og gjentatte tester kan foretas enkelt og rimelig, er kanskje ingen dum ide. Jeg tror ikke det skulle være noe problem å selge en del lisenser på noe slikt, hvis prisen kunne holdes fornuftig.
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Markedet er allerede veldig stort og vet riktig markedsføring vil det bli enda større.

De siste 10 årene har vi jobbet med å skaffe mest mulig trafikk til sidene våre. De siste 2-4 årene har vi jobbet med å gjøre denne trafikken mer relevant. I 2009 og utover vil vi fokusere på å få trafikken vi allerede har til å konvertere bedre. Brukertesting lignende dette er en av metodene for å gjøre dette.

Har du kunnskapen til å utvikle desktop delen av dette selv, sta?

For $19 får man en 20 minutters video og et utfylt skjema hvor noen av spørsmålene dine svares på. $10 går til brukeren som tester, $9 til firmaet bak nettsiden. Dette er faktisk veldig billig om man skal sammenligne med den tradisjonelle metoden.
 

sta

Medlem
For $19 får man en 20 minutters video og et utfylt skjema hvor noen av spørsmålene dine svares på. $10 går til brukeren som tester, $9 til firmaet bak nettsiden. Dette er faktisk veldig billig om man skal sammenligne med den tradisjonelle metoden.

Ja ok, det ser jeg. Hvis rapporten man får er rimelig seriøs og testen bra utført, så er dette kanskje ikke så ille pris. Men allikevel; Klarer du å bygge opp din egen database med testere og du har et eget verktøy for testingen, kunne du spart en del pr. utført test.
 
Topp