Noen som har erfaringer med dette og kan si noe om Objective-C? Er det forresten mulig å lage slike apps i Windows? Blir ikke helt klok på det som står rundt om på nettet..
Mulig du kan gjøre det med noe emulator-sak på windows, men tror du bør gå for Mac her. Om du skal utvikle apps må du gjennom så mange prosesser og betale så mye at du like godt kan ha en Mac først som sist.
Heheh crap.. Unnskylder meg med at disse greiene her er helt nytt for meg, men jeg så for meg at det bare var å få tak i rette programmer, lære seg O-C, & så mekke programmer.. Haha.. Så feil kan man altså ta. Har du noe tall på hva det kan koste å komme i gang?
Yep, men man må også ut med noen få kroner for programvaren som er nødvendig. Men dette er for å bli utvikler, ja; og da er det temmelig vesentlig å få den inn i App Store.
Det er nå ett år siden spørsmålet ble stilt og jeg håper det nå har blitt mye enklere og billigere å få utviklet en app ...
For jeg har en ide ... som jeg gjerne skulle ha realisert ...
Men før jeg skriver kravspek - og dermed kan få et realistisk prisestimat - skulle jeg gjerne drodlet med noen rundt dette med mobile apps. Hvordan kan denne kommunisere med en "vanlig" back-end server og hva kan man få til med rett og slett lage en nettside for mobile enheter (ikke app) ... Hva er enkleste måte å identifisere bruker/ telefon på og hvordan kan dette brukes for å styre brukeropplevelsen (finnes det mulighet for cookies?). Og kan det hele initieres med en link fra sms eller en mail?
De av dere som har god peil rister nå sikkert på hodet av mine tåplige spørsmål og mener at jeg ikke forstår noen ting ... Og det er korrekt ... Men hvem kan dette?
(Og jeg merker selv at jeg bør sette meg ned å skrive et par-tre enkle use case ;-)
Ikke akkurat Iphone apps, men kan alikevel være et bra verktøy for prototyping av mobile-applikasjoner. Hva som ligger bunn til slutt er jo en annen historie. http://www.microsoft.com/expression/windowsphone/
For utvikling til iPhone har jeg hatt stor nytte av youtube-filmene til "thenewboston"
Han har en serie på noen-og-tredve snutter med utvikling for iphone og nærmere 70 for objective-c. Å kunne objective-c er en forutsetning for å bli god på utvikling til Apple-produkter, både for Mac, iPhone og iPad.
Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies) for å tilpasse innholdet, skreddersy din opplevelse og holde deg innlogget dersom du registrerer deg.
Ved å fortsette og bruke dette nettstedet, samtykker du i bruken av informasjonskapsler.