Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Utløpte domener

knippsen

Medlem
Jeg er ganske ofte innom Domeneshop sin liste for utløpte domener. Ofte finner jeg utløpte domener som jeg snapper opp selv, men ofte ser jeg gode domener som har blitt ledige som jeg ikke er interessert i.

Det er mange som kjøper og selger domener på Webforumet, men jeg trengte det kunne være greit med en tråd der brukerne kan legge ut tips om domener de ser har løpt ut som de ikke er interessert i selv. På denne måten kan andre brukere få muligheten til å registrere dem. God karma med andre ord.

Jeg kan starte showet med noen gode domener som nå er ledige for registrering:

nybegynner.no
kvinneklær.no
kjøpklær.no
monarki.no
dagpass.no
norske-hoteller.no
boliglink.no
gutterommet.no
webtjenesten.no
 

Steve Cash

Medlem
Noen av dem er slett ikke så verst, i alle fall enkelte som er lette å huske. Det ser ut til at noen som var der i dag tidlig er tatt, løp og kjøp, den som ser en mulighet til bruk eller videresalg.
 

zapotek

Medlem
To whom it may concern:

For alle som måtte føle seg en smule arrogante, så ble domenet arrogant.no sluppet i dag.

Er du mer av den sinte typen, er raseri.no også ledig.
 

MariusB

Skaper & Idémaker
Flyttetips.no er nå ledig. Vi eide det tidligere, men jobber ikke med å spekulere i domener. Så da vi ikke ble å bruke det til noe, så slapp vi det fri igjen.

Hadde vært artig å se noen gjøre noe konstruktivt med domenet. :)
 

JudeQuinn

Medlem
Den eneste grunnen til at jeg eventuelt kjøper et utløpt domene (dvs. ikke på auction, men et som er dropped) er hvis det har historikk (bra backlinks), ellers er det sjelden man finner et bra domene som går forbi auksjoner og ender opp som dropped (registar holder gjerne på de beste og auksjonerer, og folk plukker dem opp via auksjonene algoritmisk).

Man kan for eksempel finne mange domener med bra lenker fra CNN, LonelyPlanet mm. dersom du kjører Scrapebox for å finne alle undersider hos en autoritetsside, og deretter Zenu gjennom listen. Så tar du alle domener ssom gir en feilmelding som "No such host", og kjører dem gjennom Namecheap (enten via API eller bulk search), og deretter kjøper dem som er ledige. For dem som ønsker backlinks fra VG, E24, Hegnar mm.
 

zapotek

Medlem
Systemutvikler.no er nå ledig. Må da unektelig være et kjekt domene for en ...systemutvikler...
 

erlsae

Medlem
benkpress.no
123utleie.no
goldengoal.no
mobilbloggen.no
mobilverktoy.no
itforumet.no
365nettbutikk.no
albaniareiser.no
albaniaturist.no
skippergata.no
afrikajakt.no
fotballmamma.no
shazam.no
sykkelfrue.no
1987.no
 
Topp