Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Utforming av tittel-tag på side med tanke på SEO/merkevarebygging

nag

Medlem
Hvordan bør man utforme tittelen på en webside med tanke på SEO (og kanskje litt med tanke på merkevarebygging)

jeg ser for meg tre alternativer:
1. Domene.no - "Dette er tittelen på siden"

2. "Dette er tittelen på siden" - Domene.no

3. Ikke inkludere domenet i tittelen

Er det noen forskjell på disse i forhold til SEO? (jeg antar da selvsagt at selve beskrivelsen er den samme i alle tilfellene) og hva ville dere brukt?

Jeg tenker som så, at ved å sette domenet først i tittelen, så vil folk lettere legge merke til domene, og av den grunn kanskje lettere rote seg tilbake til siden ved en senere anledning. Det vil også stå først i resultatene til Google, og kan kanskje skjule den viktige delen av budskapet litt? og sist, dersom mange kjenner til domenet vil man kanskje lettere bli lagt merke til i søkeresultatene når folk lett ser ett domene som de kjenner (lettere å se når det står først i tittelen)?

Ser for meg at jeg bruker domenet først på alle viktige sider, men feks i forumtåder så er det kanskje like greit at tittelen på ett innlegg kommer først i tittelen på siden?

Jeg klarer ikke å besemme meg....
 

nag

Medlem
jeg glemte ett siste moment, når man har mange åpne "taber" i nettleseren så vil tittelen på siden vises på hver tab, står domene først så vil man lettere se hvilke side det er, men det er kanskje ikke ett stort poeng?
 

Gaasehud

Medlem
Synes denne metoden funker for SEO, når man finner den fram i SERP og for utseendes skyld:
Slik mekker du fjordland | Oppskriftsiden.tld
Tåpelig eks., men illustrerer hva jeg mener. :)
 

Santo

Active Member
Jeg ville valgt nr. 1, rett og slett fordi jeg synes det er den ryddigste og "peneste" måten å gjøre det på.
 
Topp