Utfordring å bruke sosiale medier fra Kina

Msites Ltd

Livsnyter
Som kanskje noen av dere har fått med dere har jeg forflyttet meg til Kina for å dekke håndball-vm de neste tre ukene.

Dette da for mitt gründerprosjekt: Handballmagasinet.no - Norges største hÃ¥ndballmagasin pÃ¥ nett!

I mitt arbeide bruker jeg sosiale medier som facebook, twitter o.l. en god del - og da som hovedkilder for å kommunisere med våre lesere - samt å gjøre nettsiden og sakene kjent.

Dette ser nå ut til å bli en stor utfordring da jeg i alle fall foreløpig ikke har klart å komme meg på facebook eller twitter her nede i Kina.
Må si at det gikk litt panikk i meg med en gang, men har foreløpig roet meg og må bare gjøre det beste ut av det.

Men, dette er jo en liten gründers mareritt. Så mitt spørsmål er: har godtfolket der ute noen erfaringer med det samme, eller gode enkle løsninger?

Jeg blogger også litt fra Kina for de mer interesserte: Bjørn Kenneth Muggerud

Selvfølgelig blir jeg både glad og takknemlig for all den hjelp jeg måtte få av forslag og hjelp til å skape trafikk til Handballmagasinet.no!

God adventstid til dere alle! En adventstid uten håndball er ingen advent :)

zapotek

Medlem
Hmmm... Du får vel sikkert ikke til bruke noen proxyer derfra heller? Eneste løsningen er vel å få noen i Norge til å legge inn sakene via f.eks. Twitter- og Facebookkontoene dine.

Alf

Medlem
Spør gjerne på nettkafeer der nede. Vet at mange kinesere er eksperter til å omgå sensuren:)

Tonny Kluften

Administrator
Meld deg på diverse proxygrupper på Yahoo groups. Da får du tilsendt nye proxier på epost, noen av dem vil være så nye at kineske myndigheter ikke har rukket å stoppe dem.

Oppi alt, ikke glem å spis godt, maten i Kina er fantastisk. Den er ikke slik som den lokale kina`n i Norge for å si det mildt.

Sist redigert:

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Hva med å bruke en Wordpress plugin som lar deg poste til Facebook og Twitter? Jeg vet det finnes begge deler, selv om jeg ikke har testet noen av de.

Msites Ltd

Livsnyter
Hyggelig med så mange tilbakemeldinger så tidlig på dagen (for dere).

Jeg forsøkte en proxy igår, men det funket ikke.... Kunne sikkert testet flere, men føler vel også dette er litt tungvint om man skal måtte fornye hver dag etc.

Det med å logge inn på maskin hjemme i Europa hadde jeg i bakhånd og det ser ut til at dette er løsningen så langt! Skulle gjerne hatt det direkte på min maskin, men så langt ser det dårlig ut!

Alf

Medlem
Dette galehuset har ansatt 100.000 statsansatte til å overvåke/sensurere nettet.

Blir sånn når et land styres av en gal klan livredd for å miste makten sin

Msites Ltd

Livsnyter
Kina er hyggelig og greit land foreløpig for min del. Bortsett fra at de har blokket noen sider jeg tilfeldigvis bruker en god del, er jeg veldig fornøyd med de ting jeg har opplevd her.

Det er forskjell på oss - og det må vi bare akseptere!

webmoney

Søkemotoroptimist
Hei Bjørn Kenneth,

Skikkelig off-topic melding fra meg, men dôg:

Vil bare si at jeg misunner deg den turen noe innmari og håper du får mye utav den, både for Håndballmagasinet og personlig.

Fortsatt god tur!

Asle

Knut

Medlem
Under OL var det mange med samme problem inkl en bekjent av meg. Det han gjorde var å gå til ett elelr annet kontor og søke om å få tilgang til internett. Slik jeg forstod det så fikk han da en tillatelse som han igjen tok med til hotellet han bodde på så ordnet de resten. Kanskje høre med hotellet om de vet hva som må til?

Msites Ltd

Livsnyter
@Knut: Jeg sendte en mail til pressens mann hos arrangøren og det virket ikke som om det var noe å gjøre med dette! I alle fall ikke lovlige.....

Nå var jo FB åpnet her en stund, men det ble stengt igjen etter urolighetene som var her... Så nå er det ganske så lukket - såvidt jeg har forstått!

Topp