Tonny Kluften
Administrator
"Merk at det er et absolutt krav om at alle fakturaer en leverer til kunder har en unik nummerering og er forhåndnummerert. Det gamle systemet med å levere en giro med eller uten egenpåført nummer som pasienten så betaler, tilfredsstiller IKKE lovens krav lenger. Dette fordi en vanlig giro verken tilfredsstiller formkravene til en faktura, og heller ikke tilfredsstiller kravet om unik nummerering. En faktura skal ha en tekst om hvilke tjenester/varer som er levert (for eksempel ”psykologisk behandling”), og skal være forhåndsnummerert. Ofte vil fakturaen ha en tilhørende giro (med samme nummer som fakturaen) som utgjør den nedre del av fakturaen. Lovens krav om unik nummerering kan i prinsippet være tilfredsstilt dersom du finner et trykkeri som fremdeles kan levere unikt nummererte fakturaer. "
Det var dette jeg mente hele tida. Ikke meninga å mase om dette i det uendelige, men det er viktig.
Altså, skal du følge loven til punkt og prikke må du ha forhåndsnummererte fakturaer dvs enten de gule du kjøper på posthuset eller et hefte med nummererte ark el.lign. eller du kan bruke et fakturaprogram som nummererer fakturaene fortløpende og i rekkefølge eller bruke sendfaktura.no.
Nå gidder jeg ikke å si mere om dette, men dere som ikke tror på meg er herved advart
Det var dette jeg mente hele tida. Ikke meninga å mase om dette i det uendelige, men det er viktig.
Altså, skal du følge loven til punkt og prikke må du ha forhåndsnummererte fakturaer dvs enten de gule du kjøper på posthuset eller et hefte med nummererte ark el.lign. eller du kan bruke et fakturaprogram som nummererer fakturaene fortløpende og i rekkefølge eller bruke sendfaktura.no.
Nå gidder jeg ikke å si mere om dette, men dere som ikke tror på meg er herved advart
Sist redigert: