Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Unngå at iframe forsvinner.?

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Jeg har lagt merke til at noen frames faktisk kan overstyres av nettsiden man viser inne i selve framen. Finnes det noen frames man faktisk kan bruke for å vise en nettside i uten at denne nettsiden på noen måte kan på en måte overstyre nettsiden som viser den?

Koden jeg bruker i dag som kan overstyres er : <iframe name="" src="" width="" height="" frameborder=""></iframe>

frame = iframe. Jeg vet ikke helt hva forkjellen på de to er.
 
Hva mener du med å overstyre nettsiden? Sikter du til at iframen kan overta hovedvinduet? Det vil det nok være vanskelig å stoppe, da det er et svært enkelt javascript som brukes til akkurat dette, så med mindre du lager en omvei som i stedet for å vise nettsiden henter inn og modifiserer koden til nettsiden, vil nok dette bli vanskelig (om ikke umulig).

Frames = at man kan dele inn nettleservinduet i flere rammer og vise en side i hver ramme. eksempel
Iframes = man henter inn en side i en intern ramme i en annen nettside. eksempel
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Det var nok akkurat den biten med at nettsiden jeg viser inne i en iframe kan overta selve vinduet hvor iframen befinner seg jeg ville unngå.

Et eksempel på hvor nettsiden ber iframen dra til XXX er f.eks her: Gjerrigknark.com: Få et gratis krus! (så vidt meg bekjent er det dette som skjer her hvertfall. jeg vet ikke om dette er normal oppførsel på alle sakene hos Gjerrigknark.com fordi de muligens kanskje bare vil registrere antall klikk der inne.)
 

Alf

Medlem
Mener du å hindre at iframebreaker virker? Mange sider bruker iframebreaker for å holde unna snyltere som prøver å legge innhold fra siden på sin egen side.

En del annonsører leverer koden i iframes, og da skal en være sikker på at de er seriøse. Så de ikke legger inn en framebreaker.

Selv pleier jeg og legge slike iframes i en egen iframes, og da vil en breaker bare åpne seg inni iframen antar jeg.
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Ja, jeg var faktisk inne på tanken med det å kjøre en iframe inni en iframe. Resutlatet kan jeg jo se for meg at ville fungert veldig greit. Årsaken til at jeg vil bruke dette er fordi jeg vil kjøre affiliatekampanjer direkte i iframe med min informasjon på toppen. (Omtrent som konkurransenett.no gjør på konkurransene de har i oversikten sin.)

Alf skrev:
Selv pleier jeg og legge slike iframes i en egen iframes, og da vil en breaker bare åpne seg inni iframen antar jeg.

olafmoriarty skrev:
Nei, den vil ikke det. Eller, det går vel an å kode den slik at den gjør det, men jeg vil tro at normalen når det kommer til iframebreakere er å overta hovedvinduet samme hvor innøstet i rammer siden måtte være.

Men når man kjører en iframe med en iframe inni der igjen vil jo hovedvinduet til iframe2 var iframe1 slik jeg har forstått det da. Jeg skal teste denne og kommer tilbake med en oppdatering på om det funker i løpet av dagen.

Om det ikke viser seg å fungere med en iframe i en iframe får jeg heller bruke _target som du nevner olafmoriarty. Takk for tips og triks. :)
 
Men når man kjører en iframe med en iframe inni der igjen vil jo hovedvinduet til iframe2 var iframe1 slik jeg har forstått det da.
Nei.

Parent-vinduet til iframe2 vil være iframe1. Dersom framebreakeren er satt til å sende innholdet til parent, kan en slik omvei fungere. Men dersom den er satt til å sende innholdet til top, vil omveien ikke fungere, da siden uansett vil ende opp i toppvinduet uavhengig av hvor dypt nøstet den måtte være.

Dessuten, og dette er bare gjetning, men: Dersom man sender den til parent vil vel uansett scriptet kjøres på nytt når siden har kommet inn i iframe1, og da ender den vel opp i topp uansett?
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Jo.. Du har vel ganske rett i at et slict script bare ville kjørt på helt til det ikke var mer iframes og ta bort. Skikkelig kjedelig altså, det må jeg si.
 

picxx

Well-Known Member
hvorfor bruker du iframe?
Du som er opplest på php burde vel finne en annen løsning ;)
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Tja, jeg er vel mer usikker på om det finnes noen funksjoner innenfor PHP som faktisk kan vise innhold fra server2 på server1. Include() i php5 funker kun med innhold på samme server om jeg husker riktig.

Så vidt meg bekjent er det nok noe med Javascript som kunne gitt et tilsvarende resultat som iframe, men det er ikke så viktig. Jeg har en annen tanke i bakhodet som vil gi meg et bra resultat (dog uten bruk av iframe).
 

picxx

Well-Known Member
Tja, jeg er vel mer usikker på om det finnes noen funksjoner innenfor PHP som faktisk kan vise innhold fra server2 på server1.

Bruk .shtml filer.
Bruk SSI html.
Er'te såå vankelig da, hehe...:D
(om det er wp filer, speil dem så de blir oppdatert!)
 

tyr897

Medlem
Du vil for all del IKKE bruke include på eksterne sider du ikke har kontroll over.

Det du kan gjøre er å bruke file_get_contents() og så behandle innholdet deretter (relative stier må jo gjøres om osv.) - men da er du i praksis et proxy script.
Som eier av nettsiden som ble proxyet på denne måten, hadde jeg ikke akseptert det særlig lenge - og hadde nok funnet på noe jævelskap som kun ble sendt til din servers ip.

Jeg tror den beste løsningen er å bruke en vanlig frame, og heller leve med at enkelte sider bryter seg ut av den - selv om jeg personlig, som bruker, hater slike rammer.
 

picxx

Well-Known Member
Det du kan gjøre er å bruke file_get_contents() og så behandle innholdet deretter (relative stier må jo gjøres om osv.) - men da er du i praksis et proxy script.

SÅ, med file_get_contents() kan du hente ut alt innhold, men du hoster det selv?
 
Topp