Jepp, men det passer sikkert ikke sågodt i trådstarters tilfelle, da jeg utifra innlegget der tolket at han ikke laget templaten selv?
Hvis trådstarter kikker på linken jeg postet i forrige innlegg, så er alt grundig forklart der. Nok til at alle og enhver skjønner alt. F.eks ved å skrive <!--more Les Mer --> så vil det være "Les Mer" som blir lenken.
Det fungerer fint og bruke excerpt selv om fremsiden henter ut content. Exerpt er jo ett utdrag fra bloggposten, og det er dette som vil bli hentet ut på fremsiden mener jeg.
De fleste themes henter vel ikke ut mer enn 10 poster på fremsiden, så ved og bruke utdrag (excerpt) må jo trådstarter endre sine 10 siste bloggposter, og bare enkelt redigere inn det han vil ha på fremsiden, i excerpt-feltet.
Om du ikke er klar over det, i-net, trenger du ikke slette eller endre noe som helst av innholdet i bloggpostene. Slik som Picxx sier skal fungere utmerket. Alt du trenger gjøre er og legge til ett utdrag i postene, noe som du kan gjøre ett lite stykke under der du har skrevet posten i sin helhet. Feltet du skriver det inn, heter da altså utdrag (excerpt på engelsk.)