GubbenSupport
New Member
Hei, er ny med regnskap, og har i år ført regnskapet for konas lille AS. I fjor (oppstart) hadde hun et underskudd, og inngående balanse på 2080 Udekket tap var på ca 22000. I tillegg hadde hun på 2915 Gjeld til eiere på ca 21000. Årets overskudd iflg resultatregnskapet er på 58000. Hun har tilbakebetalt mesteparten av gjelden, og dette er ført fortløpende mot 2915(var det riktig?), slik at denne nå står i ca -2000. Men det framgår jo ikke av resultatregnskapet, og dette skal vel ikke være den del av skattegrunnlaget? Det jeg lurer på er om og hvordan dette skal føres før årsavslutning?
Det samme gjelder for såvidt udekket tap, men der ser jeg vel at det er overskudd etter skatt som skal føres mot udekket tap, eller har jeg misforstått helt?
Er veldig takknemlig for noen raske svar! Jepp, jeg vet jeg er sent ute, men jeg lærer....
Det samme gjelder for såvidt udekket tap, men der ser jeg vel at det er overskudd etter skatt som skal føres mot udekket tap, eller har jeg misforstått helt?
Er veldig takknemlig for noen raske svar! Jepp, jeg vet jeg er sent ute, men jeg lærer....