adeneo
Medlem
Øøhh, hvis du mener å elegant gi filen kategorier.html navnet kategorier, altså å kutte ut filendelsen, så er det teknisk mulig ja, i hvert fall på de fleste nyere nettlesere da de uansett parser etter doctype.
Derimot så går det mot alle standarder, ikke bare på nett men i dataverden forøvrig, og det er en snarvei ikke jeg ville anbefalt, men up 2 u.
Du kan forøvrig få et stalltips av meg:
Enkelte ting har noe som heter shorthand, og slik som dette
kan du skrive i shorthand slik
Det samme gjelder for mange andre ting, og for eksempel marginer kan gjøres slik:
Som gir ingen margin på toppen og til venstre, og 10px i bunn og til høyre, altså er det normalt nesten aldri behov for å skrive margin-bottom e.l. og heller ikke å skrive background-image, background-color osv.
Derimot så går det mot alle standarder, ikke bare på nett men i dataverden forøvrig, og det er en snarvei ikke jeg ville anbefalt, men up 2 u.
Du kan forøvrig få et stalltips av meg:
Enkelte ting har noe som heter shorthand, og slik som dette
Kode:
background-color:#282828;
background-image:url('images/nav-button.png');
background-repeat:no-repeat;
kan du skrive i shorthand slik
Kode:
background: #282828 url('images/nav-button.png') no-repeat;
Det samme gjelder for mange andre ting, og for eksempel marginer kan gjøres slik:
Kode:
margin: 0 10px 10px 0;
Som gir ingen margin på toppen og til venstre, og 10px i bunn og til høyre, altså er det normalt nesten aldri behov for å skrive margin-bottom e.l. og heller ikke å skrive background-image, background-color osv.
Sist redigert: