Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Umulig å unngå rettsaken i Kongo

Msites Ltd

Livsnyter
Hva gutta gjorde i landet er jo egentlig ikke så veldig interessant!

Det som er interessant er om gutta utførte dette drapet de er tiltalt for.

Og, det er vel kommet frem at gutta nå driver med event og var på research-tur for å se på muligheter i Kongo. Om dette er 100% sant eller ei er det vel kun gutta selv som vet.

Disse gutta kan få en dødsdom, men blir nok aldri effektuert med den store oppmerksomheten som er nå. De er ikke dumme selv om de er fra Kongo....
 

peterandrej

pensjonert moderator
Disse gutta kan få en dødsdom, men blir nok aldri effektuert med den store oppmerksomheten som er nå.

Det er det jeg mener. En dødsdom vil slå én av to veier:

1. de blir skutt. Det vil skape masse oppmerksomhet på forholdene i dette landet - som bare kan resultere i at verden tar seg sammen og gjør noe.

2. de blir benådet. Vi vet jo at slikt selvsagt ikke ville vært aktuelt hvis de hadde vært kongolesere - som jo også vil skape oppmerksomhet og kanskje utløse handling fra verdenssamfunnet.

---

Hvis man skal tenke høyt og svevende, så er min mening at bare et verdenspoliti kan få slutt på de massive overgrepene som skjer i mange land i Afrika og Asia. En militær overmakt ledet av FN som kan gå inn og avsette despoter og skille kamphaner fra hverandre er den eneste måten å sikre fred på.

"A war to end war" er jo ikke noen ny tanke, men likevel. En hals over hode sinnsyk rettssak og påfølgende henrettelse av to rike nordmenn er kanskje noe som kunne utløst en større prosess for å gjøre forholdene bedre i slike fattige og mislykkede land som Kongo.
 

Gaasehud

Medlem
Jeg tenkte det samme som deg, PA; hva i ***** gjorde de gutta der og da? Og virker jo litt mistenkelig når de har bakgrunn fra militæret.

Selv om det kan virke som om Norge ikke hjelper til så knokene blir hvite, så hadde de blitt dømt samme dag om de ikke fikk NOE hjelp. Dødsdom var visst ikke praktisert på lenge, men hvem vet...

Et annet spørsmål jeg har stilt meg (mens vi er inne på spm, PA) er hvem sjåføren egentlig var? Ok, se for deg at de faktisk hadde en "oppgave" å gjøre der og er skyldige, hvem var da denne sjåføren? Er han bare denne barnefaren som mangler så veldig i familien som står svake igjen eller var han også innblandet i et eller annet?

Merkelig sak, dette.
 
Sist redigert:

peterandrej

pensjonert moderator
En annen ting. Hvordan i alle verden kom de fram til BELØPET 3000 milliarder? Hvorfor ikke 2800 milliarder? 2500 milliarder? 3500 miliarder? Hvorfor akkurat DETTE beløpet?

De er jo påtenkt fem - 5 - dødsdommer hver. En for hver forbrytelse (mord, spionasje, osv). Kanskje aktor bare har tatt 100 milliarder dollar i erstatning pr forbrytelse?? Til sammen 500 milliarder dollar??

Høres ikke det logisk ut?

Sånne ting kan jeg sitte å tenke en del på. (Ja. Jeg er litt sær.)
 

Gaasehud

Medlem
Hehe, ingen dum tankegang, Peter. :) Må innrømme jeg hadde fått litt hetta om jeg satt inne i rettsalen og blitt dømt. Du forstår ikke hva halvparten sier, de legger frem søkte bevis som plutselig har så altfor mye å si og du får sikkert ikke sagt så mye selv heller.

Det er mange spørsmål å stille seg her, ja. :p Og en annen ting; hvorfor ser det ut til at de to hvite, skjeggetassene tar alt med en så knusende ro? Jeg tror jeg hadde vært litt varm i trøya i deres situasjon. Men det er kanskje bare meg? :rolleyes:
 

peterandrej

pensjonert moderator
Og en annen ting; hvorfor ser det ut til at de to hvite, skjeggetassene tar alt med en så knusende ro? Jeg tror jeg hadde vært litt varm i trøya i deres situasjon. Men det er kanskje bare meg? :rolleyes:

Altså. De er jo (tross alt) topptrente hemmelige agenter med rett til å drepe. En ussel rettssak får ikke pulsen til å stige engang. De er Jack Bauer liksom.

Tipper de rømmer 39 minutter ut i neste episode - slik at vi bare MÅÅÅ få med oss fortsettelsen. Står bare "to be continued" på skjermen etter TV2 Nyhetene.

--

Eventuelt har de bare resignert og innfunnet seg med sin skjebne.
 
Topp