Bjørn Andersen
Webmaster
ville ikke begynt å stresse for mye...bare la siden ligge som den er og bygg lenker sakte men sikkert, jevnt og trutt...min mening er at den store straffen for dupliat innhold er en myte...
min mening er at den store straffen for dupliat innhold er en myte...
Kan ikke sies for ofte!
En kunde hadde produktsider hvor han, og noen av hans konkurrenter hadde brukt produktbeskrivelsen fra leverandørens produktsider. Dette medførte at hvert produkt hadde flere versjoner som var såpass like at Google anså disse for å være duplikater.
Driver å "spionerer" litt på konkurrentene her, og det er en ting jeg ikke helt skjønner.
Det er ei dritt-side som faktisk har passert meg i rankinga; den har 12 særdeles tynne sider og 46 linker. Sida mi har 39 sider med temmelig bra og utfyllende innhold (jada, veit at 39 sider ikke er all verden det heller) og 580 linker, en del av dem både fra sider med høy pr OG fra sider med relatert innhold.
Og nei, sida som har passert meg har ikke en eneste lenke fra relaterte sider, kun footer-linker fra et par jalla-sider uten pr. Og innholdet deres? Av de 12 sidene er det 2 artikler som er noe å snakke om, resten av sidene er null til 5 setninger, og det er alt.
Har jeg gått glipp av noe vesentlig?
Ja. Sitewide linker.
Ja, dette sier seg jo selv. Google er ikke interessert i å ha 10 like resultater på de 10 første plassene.
Du vet at "duplicate content" kun gjelder på samme domene..?