UN 1950
Member
Jeg ser at mange tar et gebyr (feks 60,-) og belaster kunden for all påført fraktkostnad (tur/retur) hvis pakken ikke hentes etter avtale, slik at den returneres til firmaet. Dette er vel stort sett benyttet ved faktura, oppkrav ol.
Så lurer jeg på;
Jeg har skyhøye fraktkostnader, både grunnet volum, vekt og tillegg for farlig gods.
Kan jeg gjøre det samme, selv om kundene har forhåndsbetalt varene?
Hvis en kunde er sløv eller angrer kjøpet sitt, ikke gir beskjed til meg og ikke tar imot varen slik at den sendes tilbake meg så har jeg kastet bort 800,- i frakt tur/retur på de minste pakkene på lokalruten...
Kan jeg la dette stå på siden min/kjøpsvilkårene eller har jeg ikke lov?
""Uavhentede forsendelser:
Det stilles krav til deg som forbruker i henhold til Angrerettlovens § 11 og § 13. Dersom du ikke henter pakken og ellers forholder deg helt passiv, vil ikke dette ha gitt oss noen indikasjoner på at du angrer kjøpet. Du har da ikke oppfylt kravene i henhold til Angrerettloven § 11 og § 13 og mister da retten til å gå fra avtalen.
OBS! Vi benytter oss retten til å ta følgende gebyr ved:
- Uavhentet pakke på Postkontor/Post i butikk:
Kr 60,- + frakt tur/retur
Totalgebyr maks 500,-
- Ikke utlevert pakke fra DB Schenker:
Kunde belastes frakt tur/retur
Totalgebyr maks 800,-
Varene blir returnert til oss, salget kanselleres, kunden belastes gjeldende gebyr som erstatning for frakt/merarbeid og resterende tilgodehavende beløp overføres tilbake til kunden. ""
Litt på gyngende grunn nå, men useriøse kunder vil jeg helst luke bort fort som fy
På forhånd takk for svar
Så lurer jeg på;
Jeg har skyhøye fraktkostnader, både grunnet volum, vekt og tillegg for farlig gods.
Kan jeg gjøre det samme, selv om kundene har forhåndsbetalt varene?
Hvis en kunde er sløv eller angrer kjøpet sitt, ikke gir beskjed til meg og ikke tar imot varen slik at den sendes tilbake meg så har jeg kastet bort 800,- i frakt tur/retur på de minste pakkene på lokalruten...
Kan jeg la dette stå på siden min/kjøpsvilkårene eller har jeg ikke lov?
""Uavhentede forsendelser:
Det stilles krav til deg som forbruker i henhold til Angrerettlovens § 11 og § 13. Dersom du ikke henter pakken og ellers forholder deg helt passiv, vil ikke dette ha gitt oss noen indikasjoner på at du angrer kjøpet. Du har da ikke oppfylt kravene i henhold til Angrerettloven § 11 og § 13 og mister da retten til å gå fra avtalen.
OBS! Vi benytter oss retten til å ta følgende gebyr ved:
- Uavhentet pakke på Postkontor/Post i butikk:
Kr 60,- + frakt tur/retur
Totalgebyr maks 500,-
- Ikke utlevert pakke fra DB Schenker:
Kunde belastes frakt tur/retur
Totalgebyr maks 800,-
Varene blir returnert til oss, salget kanselleres, kunden belastes gjeldende gebyr som erstatning for frakt/merarbeid og resterende tilgodehavende beløp overføres tilbake til kunden. ""
Litt på gyngende grunn nå, men useriøse kunder vil jeg helst luke bort fort som fy
På forhånd takk for svar