Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Tvinge på brukerene landingssider

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Har sett det dukke opp diverse påtvunge landingssider rundt omkring på nett i det siste.. Et eksempel er denne som kommer når man besøker nordicface.com:

Interstitial for Nordicface

Noen som har eksprimentert med dette?

- Har det en veldig negativ effekt på brukerene?
- Gikk trafikken ned?
- Tjente du noe på denne landingssiden?
- Var inntekten verdt et eventuelt trafikktap?
 

Gomlers

Member
Kan ikke helt skjønne at det der er veldig fantastisk om ikke du driver en side som virkelig er
målrettet mot brukere i 13-16 års alderen, som egentlig skal inn på beep.no nettby.no osv.
De synes sikkert det er greit med reklame for billig mobiler o.l. Men jeg tror at endel brukere
vil trykke "back" knappen raskt fordi de tror de har kommet feil. Spesielt voksnere mennesker.
Både fordi de kanskje ikke forstår internett som "ungdommen" gjør, og fordi de blir arge på
"all denne reklamen"...

I tillegg så må man vel være avhengig av rimelig stor trafikkmasse for at det skal være en vinner.
Jeg mener, sider med 1000 unike om dagen har vel kanskje ikke råd til å tape de 100 som eventuelt
forsvinner..? - Selv om du kanskje drar i land noen kroner fra annonsen.

En webside er jo egentlig mest profitabel om brukerene kommer tilbake gang etter gang.

- Ikke at jeg er noen GURU på påtvungne landingssider, som sagt så er jo dette bare noe jeg tror.
 
Sist redigert:

Msites Ltd

Livsnyter
Har tidligere solgt slike "helsider" på et nettsted og dette ble solgt til en god pris! Det som viste seg med disse helsidene var at de ga meget god respons på kampanjen som ble kjørt. Både helsiden hadde høy CTR og kampanjen sine andre formater på resten av nettstedet hadde også gode tall.

Det som imidlertid er viktig er å ha en klar og tydelig knapp e.l. hvor man kan klikke seg videre/lukke siden. Og, at siden helt klart og tydelig er en annonse!!! Den som du refererte til ville ikke jeg ha tillatt som annonse på en slik side! Den har et for stort redaksjonelt preg!
 
Topp