Hei!
Min samboer driver et enkeltmannsforetak og ble oppring for 3 uker siden fra en telefonselger fra Infonor AS, som solgte annonser på TV2 Torget.
Han klarte å få henne til å ikke legge på, men etter ca. 5 min så la hun på telefonen, da hun skjønte at dette er bare tull. Hun bekreftet ikke på noe tidspunkt at hun ønsket å kjøpe produktet.
1 uke etter mottok hun en faktura på hele 7 000kr i posten.
Jeg tok tak i dette selv, for å prøve å ordne opp. Jeg ringte først kreditoren som hadde sendt ut fakturaen. De sa at de skulle ta det opp med Infonor og få den kreditert. Jeg fikk ikke tak i Infonor, da de ikke svarte på telefon uansett når jeg ringte på døgnet.
3 dager etter kommer det mail fra selgeren Infonor AS om at annonsen er klar og hvis hun hadde noen ønskede endringer så var det bare å si fra.
Da hadde jeg endelig et navn på selgeren og en direkte mailadresse jeg kunne bruke.
Jeg svarte på mailen, skrev at vi ønsket denne fakturaen kreditert og at vi ikke på noe tidspunkt hadde akseptert verken pris eller produkt.
5 dager etter kommer det svar fra Ordreadministrator.
Han skriver at annonsen er allerede aktivert og kan derfor ikke krediteres, og at vi denne gangen på betale fakturaen. Han lurte også på hvorfor vi ikke hadde klaget på dette når ordrebekreftelsen kom, men den fikk hun aldri på mail. Derfor klaget vi først når faktura kom.
Jeg svarte og ba om å få opptak som beviser at min samboer har akseptert kjøpet.
Etter dette har jeg ikke fått noe mer svar fra Infonor.
Så kommer spørsmålet mitt. Hva gjør jeg videre? Etterhvert vil det komme et inkassovarsel i posten, så da må vel det kravet motstrides. Men er det noe annet jeg kan gjøre? Hvor kan jeg melde fra om dette?
Tips mottas med stor takk.
OBS! Husk at dette er B2B.
Min samboer driver et enkeltmannsforetak og ble oppring for 3 uker siden fra en telefonselger fra Infonor AS, som solgte annonser på TV2 Torget.
Han klarte å få henne til å ikke legge på, men etter ca. 5 min så la hun på telefonen, da hun skjønte at dette er bare tull. Hun bekreftet ikke på noe tidspunkt at hun ønsket å kjøpe produktet.
1 uke etter mottok hun en faktura på hele 7 000kr i posten.
Jeg tok tak i dette selv, for å prøve å ordne opp. Jeg ringte først kreditoren som hadde sendt ut fakturaen. De sa at de skulle ta det opp med Infonor og få den kreditert. Jeg fikk ikke tak i Infonor, da de ikke svarte på telefon uansett når jeg ringte på døgnet.
3 dager etter kommer det mail fra selgeren Infonor AS om at annonsen er klar og hvis hun hadde noen ønskede endringer så var det bare å si fra.
Da hadde jeg endelig et navn på selgeren og en direkte mailadresse jeg kunne bruke.
Jeg svarte på mailen, skrev at vi ønsket denne fakturaen kreditert og at vi ikke på noe tidspunkt hadde akseptert verken pris eller produkt.
5 dager etter kommer det svar fra Ordreadministrator.
Han skriver at annonsen er allerede aktivert og kan derfor ikke krediteres, og at vi denne gangen på betale fakturaen. Han lurte også på hvorfor vi ikke hadde klaget på dette når ordrebekreftelsen kom, men den fikk hun aldri på mail. Derfor klaget vi først når faktura kom.
Jeg svarte og ba om å få opptak som beviser at min samboer har akseptert kjøpet.
Etter dette har jeg ikke fått noe mer svar fra Infonor.
Så kommer spørsmålet mitt. Hva gjør jeg videre? Etterhvert vil det komme et inkassovarsel i posten, så da må vel det kravet motstrides. Men er det noe annet jeg kan gjøre? Hvor kan jeg melde fra om dette?
Tips mottas med stor takk.
OBS! Husk at dette er B2B.