BeingTrendy.no
New Member
Hei,
Har en reklamasjonssak i nettbutikken, men jeg vet ikke hvordan jeg bør gå videre. Trenger råd fra smarte og kloke hoder på dette forumet
Vi solgte en vare til en privatkunde og etter en stund fikk vi beskjed at varen hadde en feil. Vi sendte en ny vare uten å tilbakekalle 'den defekte varen'. Etter en stund fikk vi epost fra kunden at den nye varen også hadde feil. Da måtte vi tilbakekalle begge 'defekte' varene. Etter at vi fikk begge varene inn på lageret, testet vi dem og fant ingen feil. Vi videodokumenterte testen av begge varene og sendte til kunden for å bevise at varene ikke hadde noe feil. Kunden sto på sitt og sa at han opplevde feilene. Vi gjorde det klart for kunden hvordan vi behandler reklamasjonssak, bl.a. "BeingTrendy.no kontrollerer og tester innsendte varer i henhold til din beskrivelse av skaden, det er derfor en fordel omd in beskrivelse er så utførlig som mulig. Om BeingTrendy.no finner at varen er feilfri debiteres en avgift som for øyeblikket er 300 kr inkl moms for å dekke BeingTrendy.no kostnader i forbindelse med returen."
Kunden svarte med følgende: Æ e ikke villig te å betal for noe æ ikke får te å bruk.
Hva bør vi si/gjøre videre? Har vi behandla saken på en feil måte? Noen tanker eller råd? Tusen takk
Har en reklamasjonssak i nettbutikken, men jeg vet ikke hvordan jeg bør gå videre. Trenger råd fra smarte og kloke hoder på dette forumet
Vi solgte en vare til en privatkunde og etter en stund fikk vi beskjed at varen hadde en feil. Vi sendte en ny vare uten å tilbakekalle 'den defekte varen'. Etter en stund fikk vi epost fra kunden at den nye varen også hadde feil. Da måtte vi tilbakekalle begge 'defekte' varene. Etter at vi fikk begge varene inn på lageret, testet vi dem og fant ingen feil. Vi videodokumenterte testen av begge varene og sendte til kunden for å bevise at varene ikke hadde noe feil. Kunden sto på sitt og sa at han opplevde feilene. Vi gjorde det klart for kunden hvordan vi behandler reklamasjonssak, bl.a. "BeingTrendy.no kontrollerer og tester innsendte varer i henhold til din beskrivelse av skaden, det er derfor en fordel omd in beskrivelse er så utførlig som mulig. Om BeingTrendy.no finner at varen er feilfri debiteres en avgift som for øyeblikket er 300 kr inkl moms for å dekke BeingTrendy.no kostnader i forbindelse med returen."
Kunden svarte med følgende: Æ e ikke villig te å betal for noe æ ikke får te å bruk.
Hva bør vi si/gjøre videre? Har vi behandla saken på en feil måte? Noen tanker eller råd? Tusen takk