Trenger tips til å monetize

Håper jeg poster dette rett sted..

Fikk et innfall i går, midt i hele dette Rybak-hysteriet. Tenkte som så at dette må da gå an å tjene noen kroner på, så jeg kjøpte rybakfanclub.com. :rolleyes:

Etterpå angra jeg litt, for jeg hadde i grunnen ikke mer planer med det, men når jeg først har kjøpt domenet, hva hadde vært beste måten å monetize det på?
Da tenker jeg i grunnen både på hva slags type side (forum?) og hva slags annonser etc.. Ikke ute etter en ferdig plan her, in keis noen tror det, jeg bare lurer på hva folk med mer erfaring enn meg mener..

Sist redigert:

Kassimaja

Geocacher
Kanskje en del mobilinnhold hadde passet på siden. Ringetoner og bilder finnes det sikker på Jamba og lignende

Chris M

Medlem
Generelt sett er vel det å kjøpe domener på impuls noen spesielt god måte å tjene penger på..er ganske mye arbeid å få opp en side som noen gidder å besøke.

peterandrej

pensjonert moderator
enig i at ringetoner og slikt sikkert hadde blitt knall. Skal ikke mye til for å sette opp en enkel side med "klikk her for å kjøpe fairytale til din mobil", kanskje et lite forum, et lite galleri, osv.

Fjortisene blir målgruppen, så lag siden i "artige" farger.

Takk for alle svar. :)

Ja, veit det er litt jobb å få folk til å besøke, men akkurat det tror jeg skal gå relativt greit.

Hadde fjortisene i bakhodet jeg og, så blir nok litt.. øhm.. rosa. :D Hehe.

Da setter jeg i gang, så får vi se hvordan det går.

PelleK

Medlem
jamba har igjennom tradedoubler rybak ringetone ads som noen sa tidligere her. Bruk et simplemachines forum med et tøft design, sleng et bilde av rybak som logo og lag en liten seo kampanje på hele navnet hans. Hvis du lager hele siden på engelsk kan du også kjøre AdBrite på siden din, og de har noe som heter snapshot ads, hvilket lager tekstlinker med nøkkelord fra hva som står på siden din. F.eks "Talk to Rybak" osv. Kan vel være en mulighet.

Tja... Hele sida på engelsk, har det noe for seg i forhold til et utenlandsk "marked" da? Ser for meg at det kanskje er mest norske fjortiser som er gira på dette her..

picxx

WF 09
Regn med å få noen russiske fjortiser innom.
Jeg har en side som scorer ganske bra på rybak og der har det vært en storm med kommentarer fra russiske fjortisjenter som vil komme i kontakt med alexander :D

Topp