Trenger slagkraftig markedsføring

Demilio

Medlem
Hva fungerer egentlig av markedsføring og hva fungerer best? Noen som har lyst å dele litt erfaring av hva som er best å gjøre for å markedsføre en nettside.

Her er noe jeg har erfaring med:
- Spredning av linker, f.eks. startsiden.no, norskefirma.no osv....
- Spredning av lenker via partnere, venner etc
- SEO optimalisering
- Publisere innlegg ofte!! helst hver dag det siste året
- lage facebook-side, twitterkonto, google+ med koblinger, bokser, knapper.... you-name-it.... på nettsiden
- Google AdSense... ikke så mye, men litt

Mye av det ovenfor fungerer til en viss grad, men er det noen som har andre tips? Jeg ser etter det alle ser etter.... markedsføring som fungerer hurtig og bra :)

Morph

Svart belte i snoking
Regner med det er AdWords du mener?

Det kommer selvfølgelig også an på nisje, men det er nesten alltid noen samfunn der man kan være med å bidra, både i debatter og annet. Dette kan gi opptil flere boost på et nettsted, og kan ikke minst føre til kontinuerlige faste besøk.

Det hjelper kanskje heller ikke å publisere innhold ofte, hvis alt er agurk-lirer. Publisér innhold når det passer seg, og sørg for å optimalisere hver eneste lille tekst for SEO. Man kan også bruke for eksempel AdWords for å se (ca) søkevolum og konkurranse på forskjellige nøkkelord, slik at man lettere kan sikte seg inn på de riktige ordene.

Demilio

Medlem
ja, mener seff adwords :) Godt tips der Morph. Innholdet er viktigst av alt, ok ikke minst unikt innhold, men trenger flere tips, så håper noen har noen på lager.

Noen som har noe god erfaring med å reklamere på middels store nettsteder? Lokalavis eller lignende (har kanskje ikke så dyre annonsepriser). Eller er det noen som har prøvd radio-reklame?

Morph

Svart belte i snoking
Tror du får litt bedre respons hvis du nevner nisje, med mindre du vil holde det hemmelig :)

Msites Ltd

Livsnyter
Det finnes ikke noen highway til suksess. Det er hard jobbing, kombinert med kunnskap som gjør at man kommer litt lenger enn de andre.

Jobb med innhold - da både det som står i tekst, og ikke minst overskriften. Overskriften er meget viktig, både for SEO og for å trigge leseren til å klikk.
Gå gjennom analytics, sjekk hvilke artikler som får ok besøk, se om du kan optimalisere dem - eventuelt spinne dem om igjen med en enda bedre tekst og overskrift.

Gjesteblogg - skriv din beste artikkel noensinne, på den måten kan du få en god del besøk til din side gjennom å vise at du kan levere kvalitet.

Demilio

Medlem
Det finnes ikke noen highway til suksess. Det er hard jobbing, kombinert med kunnskap som gjør at man kommer litt lenger enn de andre.

Jobb med innhold - da både det som står i tekst, og ikke minst overskriften. Overskriften er meget viktig, både for SEO og for å trigge leseren til å klikk.
Gå gjennom analytics, sjekk hvilke artikler som får ok besøk, se om du kan optimalisere dem - eventuelt spinne dem om igjen med en enda bedre tekst og overskrift.

Gjesteblogg - skriv din beste artikkel noensinne, på den måten kan du få en god del besøk til din side gjennom å vise at du kan levere kvalitet.

Takk for tipsene. Jeg er ikke så kjent med dette med gjesteblogging. Er det at du bare spør folk om å blogge på andres blogg og linke tilbake til din egen?

PS: and nisje så har jeg i dag over 10 nettjenester jeg driver alene og de ligger spredt. Kanskje de fleste er innenfor området "bloggtjenester", men har i dag ikke noe egen blogg, så det går mest i tjenester.

kongen

kongemedlem
PS: and nisje så har jeg i dag over 10 nettjenester jeg driver alene og de ligger spredt. Kanskje de fleste er innenfor området "bloggtjenester", men har i dag ikke noe egen blogg, så det går mest i tjenester.

Dump 9 av disse og sats hard på én tjeneste. De 9 andre kan du eventuelt ha som oppsalg / backend produkter til de som benytter seg av den første.

Man må dumpe dritten i tarmen før det bli plass til ny næringsrik mat...

Demilio

Medlem
Fin måte å si det på hehe. Joa, jeg har nok 2 stykker jeg satser litt ekstra på, men jeg er kun 1 person og det er ikke stort mer jeg har tid til å gjøre enn å vedlikehold, oppdatere og sørge for at ting går rundt uansett om jeg satser bare på 1 eller 2.

Jeg har gjort det jeg kan og har råd til. De tjenestene jeg har er mest tjenester som oppdaterer seg selv via medlemmer. Så det krever medlemmer for at det skal komme medlemmer, med andre ord.

Problemet er kanskje at konseptene er for svake. Jeg får sette meg i tenkeboksen og se om jeg får laget noe som har drivkraft fra dag 1. Jeg er en utålmodig person, men kan å lage nettsider så da blir det til at jeg lager noe og setter det ut for å se om folk biter på..... Kanskje ikke den beste taktikken, men det er også derfor jeg spør litt her :)

Man må dumpe dritten i tarmen før det bli plass til ny næringsrik mat...

Morph

Svart belte i snoking
Da leser jeg det som at det er en bloggtjeneste som i blogg.no osv?

Markedsfører du din bloggtjeneste godt nok via "dine bloggere"?

Demilio

Medlem
Da leser jeg det som at det er en bloggtjeneste som i blogg.no osv?
Markedsfører du din bloggtjeneste godt nok via "dine bloggere"?

Bloggtjeneste, Toppliste for bloggere, Forum osv osv.. Prøver litt av hvert :) Har prøvd å tenke litt rundt blogg for å bygge tjenester rundt en hovedtjeneste. Dette for å skaffe medlemmer.

Jeg er litt usikker på hva du mener med markedsføring via egne bloggere, men jeg føler jeg gjør det jeg kan. Jeg vil ikke mase for mye heller pga at det er jo ikke morsomt å ha blogg hos noen som spammer deg ned med info om nye tjener og legger reklame over hele bloggen. I tillegg så følger jeg at jeg mangler litt kunnskap når det gjelder markedsføring, konkurranser osv osv osv her, men at tjenesten definnitift har potensiale til å tjene penger om jeg bare hadde litt mer kompetanse om dette.

Jeg har 2000 bloggere i tjenesten min og de er glade og fornøyde. Jeg kom til å tenke når jeg så et innlegg her tidligere om at mange av dere kjøper blogginnlegg. Dette er det mange bloggere som ikke kjenner til. Så kanskje kan det være noe i det at mine bloggere kan tjene penger om de blogger litt om diverse produkter osv osv. Dette satte tankene mine litt i sving og jeg tro definitivt av bloggerne ville like det :) Jeg skal gruble litt på akkurat dette med salg av blogginnlegg og se om jeg kommer på noe som kan hjelpe bloggere og "selgere"

Topp