Trenger sårt hjelp.Filezilla/HTML/mapper/filer/problemer.

fridusen

New Member
Hei. Prøver her. Jeg har laget en nettside i forbindelse meg grafisk design utdanning. Har aldri før drevet med html/css så synes det er veldig vanskelig. Har laget sidene jeg skal ha i dreamveawer, og egen mappe med bilder. De ulike sidene ligger i en mappe og bildene i en annen under samme mappe som jeg har kalt nettsidens navn. Har server/webhotell hos fastname. nå når jeg skal legge ut siden står det bare feil i mappeoverføring. Får ikke til å føre over mappen til høyre. Har gjort dette en gang tidligere, og da gikk det helt uproblematisk. Forstår ikke hvorfor det ikke går nå. Har sett lynda videoer og youtube videoer uten hell. Kan noen hjelpe meg med dette?? (Feil: Feil ved mottak av mappeliste).

zapotek

Medlem
Det første jeg ville ha sjekket er om du får til å lage ei mappe "manuelt" med Filezilla mens du er koblet til webhotellet ditt. Går det?

fridusen

New Member
filezilla en slår seg liksom av etter 20 sekunder selv om jeg prøver å overføre. forstår ikke hvordan jeg gjør det. Har all informasjonen til venstre på filezilla.

fridusen

New Member
kan gå inn på overfør-manuell overføring.men ser ut som jeg bare får tatt en og en side..og ikke hele mappa

fridusen

New Member
ikke som jeg kan se eller finne. har lett etter det, men står ingen plasser. vet ikke hvordan man gjør det. Hvor finner man det?

zapotek

Medlem
Logg på serveren med Filezilla, i vinduet som representerer serveren du befinner deg på (altså ikke det som viser innholdet på harddisken din), høyreklikker du på hvilkensomhelst fil og velger "ny mappe".

fridusen

New Member
står ingen hvilkesomhelst filer der heller..for jeg har ikke fått lagt inn noenting der: )men når jeg trykker på feltet der.

Boo

Medlem
Par screenshot mens du gjør prosessen hadde våre flott...
Ofte er slike ting et logisk problem man ikke ser når du er på ukjent terreng.

Ellers kan du prøve et annet random gratis ftp program

fridusen

New Member
var en feil hos hosting selskapet, så de hjalp meg. var også feil på siden så jeg måtte ta de ut av filezilla og forandre de. når jeg prøver å legge de inn igjen nå kommer ikke siden opp, og er for flut å ringe tilbake igjen. er det noen her som ser hva jeg gjør galt med plasseringen av filene? Kan bildene ligge i en egen fil, eller skal bildene ligge under hver enkelt side?

Topp