Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Trenger ny stasjonær PC-innspill ønskes

metallian

Medlem
Den gamle pcèn tusler og går enda men vifta jobber overtid og det går litt tregt når jeg kjører flere ting samtidig-er derfor på jakt etter ny.

Trenger ingen monster-pc, jeg spiller ikke på PC så trenger ikke noe voldsomt grafikk-kort f.eks. Når det er sagt- PC kjøper jeg ikke hjvert år så litt futt syns jeg den skal ha. Nå er jeg så heldig å ha endel på firmakontoen for tiden så jeg kan kjøpe den direkte på firmaet.

Vil ikke kjøpe PC over nett (ja jeg vet, litt ironisk!)

Har hatt Acer de siste to gangene og vært godt fornøyd så jeg satser på det også denne gangen-ser for meg prisklasse 6-8000 (kun pc ikke skjerm).

Hva tenkes om f.eks disse to:

Acer Aspire XC stasjonær-PC AXC600 - Stasjonær PC - Elkjøp

Acer Aspire TC120 stasjonær PC - Stasjonær PC - Elkjøp

Disse koster det samme med alt2 har visst noe større kasse (som ikke er av betydning) og hakket mer minne og harddisk...den står det kun "nettlager" på men om jeg ringer til min lokale elkjøp butikk rett borti her burde det vel være mulig å få hentet den der?
 

zapotek

Medlem
Ville gått for en pc med SSD-harddisk om jeg var deg. Hvis du ikke skal spille (som du skriver), så betyr SSD mer enn prosessorhastighet og skjermkort for hvordan den jevne windowsytelsen oppleves.
 

zapotek

Medlem
hahm-vet ikke hva SSD disk betyr- betyr det at pcen ikke har intern harddisk og et kraftigere minne?

Det er som en vanlig intern harddisk, bortsett fra at lagringskapasiteten vanligvis er mye mindre. Det er ikke noe mekanikk som driver og surrer i en SSD-disk, som i de "vanlige" harddiskene. MYE raskere og ingen lyd.
 

metallian

Medlem
Endte på den fra Expert i siste linken der- burde være mer enn kraftig nok for mitt bruk 3-4år-minst!

Vurderer også ny skjerm, ahr en 21" LCD er det vel nå. Ser ut som det er LED som er tingen nå etterhvert? Ikke så gale pris for en 23" skjerm ser jeg.
 

Ole Avranden

utvandret
Gratulerer med ny pc. Ser ut til å være en arbeidshest!

Kvadrattommer med skjermbilde får du aldri nok av. Du bør vurdere å gå opp til to 23/24" skjermer.
 

metallian

Medlem
Jeg tenkte egentlig å beholde den 21" skjermen jeg har nå og så bruke den nye som "hovedskjerm"- siden jeg ikke jobber noe sørlig med design, bilde/videoredigering eller denslags tror jeg det holder, evt er det jo lett å utvide skjermparken etterhvert forsåvidt.
 

spikre

peterhamre.no
Bygg en selv hos Multicom. Da får du de egenskapene du faktisk trenger. Det betyr at du ikke trenger et spesielt godt skjermkort. Antagelig trenger du en del ram, en 120gb (MINST!) SSD og ekstra kjøling. Der i mot trenger du ikke alt mulig fjas acer setter i maskinen for å gjøre annonsen fin.
Husk at du stort sett får hva du betaler for. Jeg tror en maskin til 15-20.000 varer tre ganger så lenge som en maskin til 8-10.000.

Det siste du må gjøre er å gå på elkjøp og kjøpe med plug-and-play fra hylla....
 

Rismoen

Medlem
Hadde du bygd selv, så hadde du fått en dobbelt så bra pc til dobbelt så lav pris.

Kan du bygge LEGO kan du også bygge en pc.

Det er så mange fordeler med selvbygd pc.

- En av de sentrale fordelene med å bygge pc-en selv er at du kan sette sammen en pc bestående av akkurat de komponentene du ønsker/har behov for.

- I tillegg har du mulighet til å ta med deg deler fra din gamle pc som fortsatt er gode nok.

- Det gjør det så mye enklere å oppgradere komponentene i pc-en når du har bygd den selv. Det samme gjelder med feilsøking

- Lista er lang...

Jeg er helt enig med spikre, det siste jeg hadde gjort er å gå til Elkjøp..
 

metallian

Medlem
Joda, jeg er klar over at det er fordeler ved selvbygging-det er omtrent som å føre regnskap selv- men endel ting velger man bort og for meg gjelder det f.eks regnskap, sette sammen PC og montering av vinduer i gavlveggen :)

Jeg har hatt 2 pcèr siste 10 årene (sier vel endel om hvor små behov jeg har...) begge ACER, begge har fungert uten problemer. Så mange timer problemfri PC-bruk har MEGET stor verdi for meg som er på det nivået at jeg må ringe en kompis dersom internetten ikke kobler til og det ikke hjelper å restarte modemet (litt på spissen)


Ikke misforstå, takker for innspill og jeg vet at dere har gode poeng-men her gjør jeg et annet valg :)
 
Topp