Trenger noen tips vedrørende nettside ...

Hei

Jeg har nå fått opp en nettavis på domenet Sydhavsposten , og trenger bittelitte granne hjelp for å komme helt i mål (enn så lenge).

Det ene er at hvis man går inn i en av kategoriene, f.eks Nyheder , så ser man at det er en liste med bilde, overskrift, dato for opprettelse, en kort ingress, samt en knapp det står "Læs Resten" på.

For det første, bildene er forhåndsvist i 115x115pix. Hvordan kan jeg endre dette til 155x155pix?

For det andre, etter opprettelsesdatoen står det "ingen kommentarer". Hvordan fjerner jeg dette?

For det tredje, hvor endrer jeg teksten "Læs Resten"? Har vært inne i språkfilene og rotet, men finner ingenting.

For det fjerde, hvordan kan jeg "sikre" oppsettet mitt ved en eventuell oppgradering? Har tidligere erfaringer med at ting kan endre seg vesentlig når det skjer.

Bruker for øvrig Wordpress 3.3.1 med Arras 1.5.1.2 ...

Alle svar og tips mottas med stor takk.

Mvh Dan

Hmm - neivel. Er det "uheldig" å ikke kunne oppgradere themet? Ser det visstnok er en større oppgradering/oppdatering på gang (1.5.2). Burde jeg kanskje vente litt? Eller bør jeg heller kjøre "originalt"?

Mvh Dan

typisk

Utvikler
Det er et problem det med å oppgradere themet og samtidig beholde eksisterende kode. Du kommer langt med å bruke child theme, men du må normalt sett manuelt inn å endre på hver store oppdatering.

Akkurat! Så hvis jeg er veldig fornøyd med det oppsettet jeg har nå, bør jeg bare la det være som det er, og håpe på det ikke dukker opp noe uventet i fremtiden? Men for å være så sikker som mulig på å ikke komme i trøbbel, bør jeg egentlig kjøre så standard som overhodet mulig?

Hvilket vel egentlig er greit nok, da det meste jeg har fjernet er i forbindelse med kommentarer, noe jeg forsåvidt ikke har noe imot å ha der, men har valgt å fjerne av frykt for å bruke alt for mye tid på moderering i ettertid. Noen synspunkter på det?

Mvh Dan

picxx

WF 09
1. 115x115 format er mest sannsynligvis kodet inn i themefilene. Åpne themesfilene og let etter tallet 115. Bytt tallet med 155 og se hva som skjer. Prøv deg fram.

2. Dette redigerer du også i themesfilene dine.

3. Putt denne koden i functions.php filen din
PHP:
// Puts link in excerpts more tag
function new_excerpt_more($more) {
       global $post;
	return '<a class="moretag" href="'. get_permalink($post->ID) . '"><br />Læs ræsten</a>';
}
add_filter('excerpt_more', 'new_excerpt_more');

Ser du allerede har fått hjelp, men kanskje kan svarene også hjelpe andre som finner denne tråden i fremtiden.

Topp