Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Trenger litt nyttig kritikk på Sveip.no

Starbuff

Medlem
Heisann,

Det kunne vært nyttig å fått litt tilbakemeldinger på Sveip.no, nå som siden har vært gjennom små og store forandringer den siste tiden...

Kommer nokk til å ryke noen timer foran PCen utover høsten, så da er det greit å få litt innspill på hva man skal prioritere.

LINK
 
Sist redigert:

selbekk

Medlem
Jeg er ikke enig med Tony J. Her er mine ufiltrerte førsteinntrykk:

- ALTFOR mye som skjer på en gang.
- Altfor liten skrift
- Hva slags side er dette? Det jeg FAKTISK legger merke til på denne siden er reklamen.
- De fleste har en klokke tilgjengelig på skjermen til enhver tid - dette er noe du ikke trenger å gjøre.
- Greie farger etc.
- Siden din kan best beskrives med et ras med lenker. Ingen oversikt, ingen enkel måte å navigere.

Jeg foreslår at du prøver å definere siden litt bedre, slik at du kan gi en god opplevelse til noen, istedenfor en dårlig opplevelse for alle. #mytwocents
 

Steve Cash

Medlem
Veldig mye informasjon, men likevel ryddig. Noen punkter, subjektive som all kritikk selvfølgelig:
-Lesbarheten blir litt dårlig med svart på grått, særlig når fontene er ganske små, jeg tenker på midseksjon med alle avisene, verktøyene osv. Hva med hvit bunn der det står skift, så kan sidefeltene være grå?
-Logoen blir veldig anonym mellom menyene over og under. Jeg tror den fortjener en annen farge enn svart.
-Det jeg ikke skulle ha sett: Jeg bruker Adblock og ser setningen om å ikke blokkere annonser. I siste setning står det "inettleseren" i stedet for "i nettleseren".
 
Har vært inne på siden din flere ganger og lagt linker.

Liker siden, men hva med å legge på litt mer farger?
 

kek91

Webutvikler
Linken til Dell funker ikke (The advertiser is not active. TradeDoubler)

Må bare nevne det at jeg har aldri vært noe for startsider, inntil jeg så din... den falt rett og slett i god smak hos meg. Ryddig design (i forhold til andre startsider), og nyttige widgets/linker. Om den havner som min startside blir nok ikke enda, men din side blir førstevalget når den dagen kommer :)

Personlig ville jeg droppet den blå hover-fargen på topplinkene (sol.no, blogg.no, nrk, dagbladet osv) og heller brukt originalfargen på deres logo
 

Starbuff

Medlem
Takk for ærlige tilbakemeldinger! Jeg tar alle forlag seriøst, så det blir litt testing av forskjellige løsninger fremover :) Godt å få andres meninger om det man driver med innimellom, ellers gror man helt fast til slutt... :/
 

Starbuff

Medlem
Veldig mye informasjon, men likevel ryddig. Noen punkter, subjektive som all kritikk selvfølgelig:
-Lesbarheten blir litt dårlig med svart på grått, særlig når fontene er ganske små, jeg tenker på midseksjon med alle avisene, verktøyene osv. Hva med hvit bunn der det står skift, så kan sidefeltene være grå?
Jeg skal lage en høykontrast tema som gjør det lettere for nær- og svaksynte å lese. Innstillinger | Sveip.no

-Logoen blir veldig anonym mellom menyene over og under. Jeg tror den fortjener en annen farge enn svart.
Logoen står alt på listen over ting som bør forandres:) Hele toppseksjonen står egentlig på agendaen...

-Det jeg ikke skulle ha sett: Jeg bruker Adblock og ser setningen om å ikke blokkere annonser. I siste setning står det "inettleseren" i stedet for "i nettleseren".
Denne skal være fikset nå...
 

Starbuff

Medlem
Linken til Dell funker ikke (The advertiser is not active. TradeDoubler)
Denne er fikset nå.

Må bare nevne det at jeg har aldri vært noe for startsider, inntil jeg så din... den falt rett og slett i god smak hos meg. Ryddig design (i forhold til andre startsider), og nyttige widgets/linker. Om den havner som min startside blir nok ikke enda, men din side blir førstevalget når den dagen kommer :)
Dette er jo hyggelig lesning :D. På randen av å omvende adressebar surfere hehe... Veldig bra! Håper du tar til fornuft ;)

Personlig ville jeg droppet den blå hover-fargen på topplinkene (sol.no, blogg.no, nrk, dagbladet osv) og heller brukt originalfargen på deres logo
Jeg hadde det slik en bitte liten periode, men noen av linkene blir veldig "hover", mens andre kan du nesting ikke merk det på, så feelingen med knappene var bedre når alle har lik "hover". Det blir faktisk bedre slik siden man ikkr får med bakgrunnen på enkelte linker.

Glad du likte siden kek :)
 

Starbuff

Medlem
Oi, prøver du å kopiere konseptet til startsiden.no og de andre "startsidene" fra sent 90 / tidlig 2000? Er ikke det 10-15 år for sent?
Det å lage enda en startside, blir jo det samme som å lage enda en matblogg, spillside eller bilmagasin... alle fokuserer på forskjellige ting.

Det hadde kanskje blitt litt kjedelig hvis det fantes bare et bilmagasin, eller bare en matblogg, eller som i dette tilfellet, en startside?

Tror takkelisten min hadde blitt ganske lang hvis jag skulle takket alle de som har laget sidene jeg bruker hver uke, og som nødvendigvis ikke har forventet å tjener noe på det...

Mangfold er bra Torstein, enten det er gigantsider som Google og Yahoo, eller bitte små sider som Sveip.no ;)
 

Starbuff

Medlem
Du misforstår. Jeg mente at jeg trodde hele konseptet var mer eller mindre utdødd. Helt utdødd er det jo ikke, men jeg tror det er ekstremt få som bruker sånne sider lenger, og de som fremdeles bruker dem er vanedyr du vil slite ekstremt med å få til å bytte.
Startsiden.no ligger på 6 plass over de meste brukte sidene i Norge med hele 1.370.000 unike brukere og over 26 mill. sidevisninger i uken, så denne type side er definitivt med i teten ennå :)
Jeg trenger bare 100.000 av de ;)
 

kek91

Webutvikler
Jeg hadde det slik en bitte liten periode, men noen av linkene blir veldig "hover", mens andre kan du nesting ikke merk det på, så feelingen med knappene var bedre når alle har lik "hover". Det blir faktisk bedre slik siden man ikkr får med bakgrunnen på enkelte linker.
Åja, da forstår jeg problemstillingen din. Allikevel føles det merkelig at Youtube er blå og ikke rød :)

På randen av å omvende adressebar surfere hehe... Veldig bra! Håper du tar til fornuft ;)
Haha ja vi får se! Bruker dog ikke adressebaren heller, liker å taste inn manuelt, evt bruke "Fortsett der du slapp" som startside :p
 
Sist redigert:
Topp