Trenger litt hjelp med RSS

Tenkte å mekke RSS på sida mi, men blir ikke helt klok på det.. Hva trenger jeg egentlig for å sette opp det? Er jo flere versjoner av RSS og, så vidt jeg skjønner, så nå går det helt i surr her.. :eek:

Edit: bruker forresten Wordpress, om det er av betydning..

Sist redigert:

picxx

WF 09
Skal du parse rss på sida di, eller skal du ordne en rss feed av innholdet på sida di?

Ich weiß, men jeg får bare opp ei side med masse surr. Koder og tekst om hverandre.. For greia her er at jeg prøvde å kommentere på en blogg som brukte Keywordluv, og der stod dette: "Banned for having 3 feed errors, fix your feed and visit Unban URL | Comment Luv to remove the ban". Har kommentert på blogger et par ganger før og, og da har det også kommet error.. "Finner ikke feed" eller noe i den retningen der.

picxx

WF 09
Mest sannsynlig bruker du et theme som lager en masse surr i postene dine og derfor ikke validerer i feeden. Eller du lager rett og slett en masse surr i postene selv.
Oppdater wordpress og se om du fremdeles har feil Feed Validator for Atom and RSS
Har du det er enten feilen i themet ditt eller rett og slett i din egen formatering av de postene du skriver (bruker du masse ctrl+c og ctrl+v fra andre sider om du skriver poster vil det følge med masse rare koder som ikke hører hjemme på siden din).

Mest sannsynlig bruker du et theme som lager en masse surr i postene dine og derfor ikke validerer i feeden. Eller du lager rett og slett en masse surr i postene selv.
Oppdater wordpress og se om du fremdeles har feil Feed Validator for Atom and RSS
Har du det er enten feilen i themet ditt eller rett og slett i din egen formatering av de postene du skriver (bruker du masse ctrl+c og ctrl+v fra andre sider om du skriver poster vil det følge med masse rare koder som ikke hører hjemme på siden din).

Bruker nok ikke så mye klipping og liming nei (veit hvordan koden blir om man gjør det)... Alt innholdet på sidene mine er da også unikt, uten koding. Men jeg har jo inkludert lenker til andre sider og bilder og sånt, og det er jo disse som kommer frem som koder. Har dog ingen koding som ikke skal være der, er ganske ryddig.
Da er det vel themet mitt det er noe surr med da.. Bajs. Er det bare oppdatering av Wordpress som kan fikse det? Antar jeg ikke mister innstillingene mine om jeg oppdaterer?

picxx

WF 09
Antar jeg ikke mister innstillingene mine om jeg oppdaterer?

hmmm.. har du ikke oppdatert wordpress før?
Bare følg veiledningen på wordpress.org så mister du ikke noe som helst (greit å forsikre seg om at host kjører nyeste php og mysql versjon (fikk problem med dette hos en kunde)).
Det viktigste er egentlig å ta vare på wp-config før oppdatering, og evt. themet ditt om du har gjort mye custom.
Mister du wp-config ligger du tynt an.

Nei, sida er ganske ny, så antar det var nyeste versjon jeg fikk når jeg først installerte. Ser dog nå at det er en oppdatering som venter på å installeres..

Ok, da er det sikkerhetskopi av alt sammen før oppdatering.

Takk takk, I`ll be back med oppdateringer når jeg er ferdig. :)

picxx

WF 09
Ok, da er det sikkerhetskopi av alt sammen før oppdatering.

Ikke nødvendig med sikkerhetskopi av "alt" i en wp innstallasjon (er det ikke flott?).
Som jeg sa, følg instruksjonene på wordpress.org, så vil det gå som kniv i varm sokkelest.

Hmm ble ikke noe bedre her. Feeden er akkurat den samme. Da er det vel themet da. Hva skal jeg se etter da?

Sist redigert:

picxx

WF 09
Hmm ble ikke noe bedre her. Og nå er sida mi ikke tilgjengelig. Konge.

Ta en kopi av wp-config og databasen, så ræser du opp sida på nytt.
Om du ikke har gjort de helt store custom forandringene burde det ikke ta lang tid.

Sida kom opp igjen av seg sjøl. Mulig det var serveren som var litt treig eller noe, etter 20 sekunder var den oppe og gikk igjen.

Edit: nå ble det forresten ganske stor forskjell i hvordan sida mi vises i Explorer, FF og Chrome.. Chrome og FF er like, men < br>-tagene har visst gjort litt mer av seg i Explorer enn i de to andre nevnte.. Vanlig?

Sist redigert:

picxx

WF 09
Jeg har flere sider som vises helt tullete i IE8... om jeg gidder å ta høyde for det med det første? Nopes!

Topp