Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Trenger litt hjelp med integrering

Demci

New Member
Heisann

Jeg har nylig laget en ny side, men nå har jeg skjønt at det er penger å tjene på ha reklame på sidene. Men jeg er ikke no proff på kode.
Derfor trenger jeg litt hjelp og råd, for det jeg har tenkt meg, men jeg vet ikke om det er mulig. Er om jeg kunne f.eks velge 5 forskjellige annonsører og legge det feks på toppen av siden min, men jeg ønsker ikke at alle fem skal vises samtidlig men at de skifter... er dette mulig?

Har du andre råd og tips å komme med så er jeg åpen for idér
 

Knut

Medlem
Nei, gratis. Har ihvertfall vært det.

The free, open source ad server trusted by more than 30,000 web publishers in over 100 countries around the world. OpenX is a powerful ad serving solution that puts control over online advertising back in the hands of publishers.
 

Niclas

New Member
Openads heter nå OpenX og virker supert. Last ned, installer på ditt webhotell og så lek litt med det noen timer. Etter at du har prøvd blir du veldig imponert og lurer på hvorfor du ikke gjorde dette for lenge siden. OpenX tilbyr også gratis hosted-versjon, så om du ikke tror meg så kan du leke litt der før du tar skrittet helt ut og laster ned til egen server.
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
3 gang dem skifter navn nå? Er jammen ikke lenge siden jeg installerte openads på serveren min, og nå har dem jammen skiftet IGJEN..

Men ja, OpenX/Openads er fantastisk. Litt vanskelig i starten, men lek deg rundt og test alle funksjonene.. når du først har kommet inn i det er kjempelett og fantastisk og bruke.
 

picxx

Well-Known Member
Du styrer alt fra ett sted. Du kan integrere annonser enten ved hjelp av HTML (SSL, er det ikke det det heter), iframes eller javascript. Det blir omtrent som å bruke tradedoubler, bare at du også selv følger med hvor mye trafikk du faktisk sender :)

Pluss at det er et stort pluss den dagen du skal begynne å selge annonseplass på siden(e) dine. Annonsører kan da få egen konto med all tilgjengelig statistikk.
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Skjønner ikke i det hele tatt hvorfor de bytta navn til openX, bare tull spør du meg, OpenAds var mye bedre navn. At de bytta fra phpAdsNew til OpenAds kan jeg godt forstå, OpenAds sier jo virkelig hva det er, og er mye enklere enn phpAdsNew, men OpenX...? Høres ut som en opensourceutgave av direct x... Tåpelig.

Men, selv om navnet er tåpelig - systemet er noe helt annet, utrolig bra, har brukt det i 3-4 år.

En ting til som er veldig nice er at du også kan samle alle annonsene dine på ett sted, ikke bare for en webside, men for flere. Du limer bare inn en kodesnutt OpenX lager for deg på hvert sted du vil ha en annonse (du lager forskjellige soner for hvert sted du vil ha en annonse), og deretter kan du styre alt for alle sidene, bytte annonser osv fra ett sted, uten å knote i koden.

Det eneste negative er at jeg har en mistanke om at det suger ganske mye serverkraft.
 
Sist redigert:
Topp