Trenger inspirasjon

Tonny Kluften

Administrator
Jeg er litt lei alle nettsidene mine, har ikke noe jeg brenner skikkelig for lenger og trenger inspirasjon. Jeg trenger et prosjekt hvor jeg virkelig interesserer meg for emnet. Det kan gjerne være heltid og jeg trenger ikke tjene penger på det heller.

Standardsvaret mitt når noen spør om hva de skal begynne med på nett er "Gjør det du liker så blir det bra og morsomt".

Det svaret holder ikke for meg akkurat nå, jeg trenger inspirasjon til å finne noe jeg kan gjøre på nett som jeg virkelig brenner for og som jeg gidder å holde på med i noen år. :confused::confused::confused:

Sånn går det når Internett er både jobb og hobby, jeg har ingen hobby som ikke er på nett allerede. Så det jeg trenger er vel egentlig en hobby :D

Sist redigert:

Rismoen

Medlem
Start med fisking. Er ikke noe som er mer avslappende enn å gå ut i skogen, tenne et bål og fiske.

Jeg skjønner virkelig ikke hvordan du og mange andre orker å drive så mange sider. Det må da være slitsomt?

Har du tellinga på hvor mange sider du har egentlig?

Steve Cash

Medlem
Start kurs på Internet, er ikke du musiker? Lag et bra kursoppslegg, med en serie videoleksjoner og pdf-dokumenter med tabs/noter og annen info i tillegg. Legg ut en serie med 10-15 leksjoner som er gratis og av like god kvalitet som om du skulle ha tatt betalt for dem, ellers vil ingen tro at kjøpeleksjonene som du pusher etterpå er noe verdt heller. Du kan f.eks. gi ut en leksjon pr. dag eller uke til de som abonnerer, og når de har tatt det gratis grunnkurset kan du tilby videregående kurs over nett mot penger.

Jeg klimprer litt på gitar når jeg har tid, jeg er skikkelig dårlig, men det er bare for å koble av. Jeg har hatt stor glede av slike gratisleksjoner, og jeg har til og med kjøpt noe. Det finnes en haug av dette for alle slags instrumenter, men alt jeg har funnet som er bra er på engelsk. To eksempler av mange jeg har brukt:

Next Level Guitar Lessons - Learn How To Play Guitar from Beginner to Expert
GuitarJamz.com - Free Guitar Lessons

Den første jeg fant som holdt på med dette er Ben Lowrey, han er en motivasjonstaler og pratmaker som har en bråte forskjellige opplegg på nettet om hvordan en skal bli rik og slippe å jobbe mer. Det aller meste bør tas med en klype salt, men noe av det han sier er verdt å lytte til, resten av det er rent sludder, men gitarkurset hans er i alle fall bra. Og hvis en skal finne forretningsideer kan det være lurt å se på hva han holder på med, hvis en er litt kritisk. Free Guitar Lesson Videos | www.BenLowrey.com

Disse ideene er kanskje ikke veldig originale, men jeg poster dem uansett. (Og selv om jeg skrev litt om skravlekoppen Ben Lowrey, så ikke la tråden spore av til å bli en dikusjon om hvor seriøs eller useriøs han er, kjære meddebattanter.)

Sist redigert:

i-net

WF 09
Prøv noe annet enn nettsider er mitt tips:
Mobilspill, apps, software, wordpress plugins, start en youtube musikk kanal.

Se om du kan kjøpe opp noe du kan brenne for, nettsider, eller annet på f.eks. finn.no , flippa.com, osv.

- Eller business muligheter som er offline?
- Å tenke stort og utenfor lille lille Norge kan også være inspirerende i seg selv.

Bare noen tips fra meg uansett.
Mulighetene er endesløse. :)

Sist redigert:

Tonny Kluften

Administrator
Hehe, dere treffer spikeren på hodet må jeg si. Tar gjerne mere.

Start med fisking. Er ikke noe som er mer avslappende enn å gå ut i skogen, tenne et bål og fiske.

Jeg skjønner virkelig ikke hvordan du og mange andre orker å drive så mange sider. Det må da være slitsomt?

Har du tellinga på hvor mange sider du har egentlig?

Jeg fisket mye før, kjempefin avslapping, mark i elv er favoritten. Driver mange sider fordi det er fulltidsjobb, og moro, ikke slitsomt. Vet ikke hvor mange sider jeg har, men jeg kan telle dem ja...

Start kurs på Internet, er ikke du musiker?

Jo, veldig relevant, men jeg vet ikke om jeg vil brenne for å lære bort.

Pappablogg sier jeg bare.....

Det sier mamman til gutten også...

Se om du kan kjøpe opp noe du kan brenne for, nettsider, eller annet på f.eks. finn.no , flippa.com, osv.

Mulighetene er endesløse. :)

Ja, skal sjekke Flippa, kanskje det ville vært ok å prøve seg på det engelskspråklige markedet igjen, nå etter at jeg ga opp det for 6-7 år siden.
Mulighetene er endeløse, særlig hvis man kommer på dem før alle andre :D

Besøk noen av de som henger på WF.. Mattis eller Atle?
Og lag en bucket list. Kjekt å ha.

Bucket list ja ( du tenker på gjøre-før-jeg-dør-liste? ) , blir bare deprimert av det, mange av tingene jeg vil er uoppnåelige. Som å leve til jeg blir 200, reise til månen, bare være 100% lykkelig hele tiden, oppleve at alle andre er 100% lykkelig hele tiden osv osv.

i-net

WF 09
Mulighetene er endeløse, særlig hvis man kommer på dem før alle andre :D

Tja, ikke helt enig i den tankegangen der. Og den er det mange som jeg tror har, og som er med på å forhindre veldig mange i å prøve noe helst.

JA, det er selvfølgelig best å være den første til å lykkes med et nytt konsept, uansett hva det måtte være. Det er vel og bra.

Men hvis man kan lære hva andre har suksess med, forstå hvorfor og hvordan de gjør det, så har man også plutselig en oppskrift på noe man VET vil fungerer i markedet. Som man senere kan forbedre og evt. gjøre variasjoner av.

F.eks. fant ikke CandyCrush opp spillkonseptet med 3 like.
Apple fant ikke opp nettbrettet osv. osv.

Skal man finne på noe helt nytt ingen andre har gjort, så blir det selvfølgelig vanskelig å vite på forhånd om det vil slå ann. Risiko og kostnader øker, og det blir litt bingo om man ikke gjør grundig research som sier at det man holder på med vil lykkes.

Det er ingenting galt i å følge i andres fotspor, alle de største firmaene i verden gjør det, og det med veldig god grunn. :)

Alt starter med god research uansett føler jeg :)

Sist redigert:

Msites Ltd

Livsnyter
Hvis kvinnen i huset sier det, så er det bare å innfri - ellers vil du aldri bli lykkelig....det sørger hun i alle fall for..... ;)

Ellers er det alltids godt å ha noe ved siden av onlinevirksomheten. Og, jeg tror vi sitter litt i den samme trakten.....etter å ha drevet med det samme i mange år ser man etter noe som kan gjøre at man føler ting "bruse" litt mer enn det gjør i dag.

Selv har jeg sett etter prosjekter off-line og det kan hende jeg er nære på noe nå.....

Ta deg en tur til en bedrift og ta en 14 dager "praktikant"-jobb gratis for dem....det får du helt sikkert lov til. Noe du ikke har peiling på eller noe du alltid har hatt lyst til å prøve eksempelvis. Et sted du møter nye mennesker gjerne helt forskjellig fra deg selv, hvor du kan få ting fra en annen vinkel. Det tipper jeg vil "kickstarte" batteriene dine litt igjen...

Tonny Kluften

Administrator
Hvis kvinnen i huset sier det, så er det bare å innfri - ellers vil du aldri bli lykkelig....det sørger hun i alle fall for..... ;)

Ta deg en tur til en bedrift og ta en 14 dager "praktikant"-jobb gratis for dem....

Haha, ja.
Jeg har lyst til å starte pappablogg, men problemet er at jeg ikke har lyst til å utlevere alt om meg. Jeg er f.eks. ikke alltid like politisk korrekt i f.eks. pappatankegangen min, og å lage en blogg som ikke er helt ærlig gidder jeg ikke. Jeg kommer til å få mye pes i kommentarfeltet og jeg har ikke tid/lyst til å dikutere så mye. Så er det det at en blogg uten bilder kjedelig, og jeg er ikke sikker på om jeg vil utlevere sønnen min i alle situasjoner, det går igjen på at det må være ærlig.

Men en praktikantjobb ja, god ide.

Sist redigert:

Tonny Kluften

Administrator
Tja, ikke helt enig i den tankegangen der. Og den er det mange som jeg tror har, og som er med på å forhindre veldig mange i å prøve noe helst.

JA, det er selvfølgelig best å være den første til å lykkes med et nytt konsept, uansett hva det måtte være. Det er vel og bra.

Men hvis man kan lære hva andre har suksess med, forstå hvorfor og hvordan de gjør det, så har man også plutselig en oppskrift på noe man VET vil fungerer i markedet. Som man senere kan forbedre og evt. gjøre variasjoner av.

F.eks. fant ikke CandyCrush opp spillkonseptet med 3 like.
Apple fant ikke opp nettbrettet osv. osv.

Skal man finne på noe helt nytt ingen andre har gjort, så blir det selvfølgelig vanskelig å vite på forhånd om det vil slå ann. Risiko og kostnader øker, og det blir litt bingo om man ikke gjør grundig research som sier at det man holder på med vil lykkes.

Det er ingenting galt i å følge i andres fotspor, alle de største firmaene i verden gjør det, og det med veldig god grunn. :)

Alt starter med god research uansett føler jeg :)

Du har helt rett såklart.
Det jeg tenkte på var et hadde jeg visst i 2009 det jeg vet nå så hadde jeg ikke behøvd å løfte en finger mer for å tjene penger noensinne :D

Rismoen

Medlem
Brygg øl mann! :) Send meg en mail så avtaler vi en lørdag eller søndag så skal jeg vise deg hvordan det gjøres (det tar 5-6 timer hvis man er litt effektiv, et par timer mer hvis man skravler mye)! Det passer jo perfekt sammen med å være glad i å lage mat også! Det koster litt å kjøpe inn utstyret, men deretter blir det faktisk grisebillig kjempegodt øl :)

Hvor mange liter får du på 5-6 timer?

Jens1986

Medlem
Hvor mange liter får du på 5-6 timer?

Det tar ikke så mye mer tid å lage 50 liter enn 10 liter, så lenge du har utstyr som klarer å holde sånne mengder vann kokende. Brygger selv 30-liters batcher, da det er mulig å håndtere på egenhånd. Har brygget større sammen med andre.

Ølbrygging er gøy for veldig mange, spesielt om man er litt nerdete. Jeg synes selv ikke det er sånn supergøy - jeg er veldig interessert i matlaging, men ølbrygging var ikke min kopp te. Men etter å ha svidd av x antall tusen på utstyr må jeg vel bare fortsette en stund til :D

Topp