Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Trenger hjelp!

antidote

Medlem
Hei.
Jeg har nå startet en ny nettside som skal være en slaks nettavis.
Når jeg er på min pc (macbook) så ser nettsiden slik ut:
<- mac, safari
Men så sjekket jeg siden på en stasjonær pc, og da så nettsiden slik ut:
[ <- windows, explorer
Bilde er tatt fra akkurat samme "vinkel".
Kan du gå inn på 20020.no og fortelle hvordan det ser ut?
Takker veldig mye på forhånd!
 
Sist redigert:

Marte_Johansen

New Member
Jeg sjekket siden din i Adobe Browser Lab (browser kompabilitetstester). Det ser ut som siden din ikke fungerer optimalt i Internet Explorer 8 (se screenshot). Det er veldig vanlig at den nettleseren skaper problemer.

Marte
 

Vedlegg

  • Skjermbilde 2013-01-17 kl. 11.18.21.jpg
    Skjermbilde 2013-01-17 kl. 11.18.21.jpg
    24,1 KB · Sett: 5

antidote

Medlem
Jeg sjekket siden din i Adobe Browser Lab (browser kompabilitetstester). Det ser ut som siden din ikke fungerer optimalt i Internet Explorer 8 (se screenshot). Det er veldig vanlig at den nettleseren skaper problemer.

Marte

Akkurat slik er det på min data også.
Noen som vet hvordan jeg kan gjøre slik at det blir normalt eller gir brukere beskjed?
Som jeg ser så er det en del besøkende som bruker explorer.
 

Marte_Johansen

New Member
Det er bare internet explorer 8 (så vidt jeg har funnet ut) som "ødelegger" siden din, ikke alle Internet Explorer nettlesere. Enkelt forklart:

IE 8 godkjenner ikke all den CSS'n som de fleste andre nettlesere hører på. Det er forskjellige løsninger på dette. Erfarne utviklere vet hvor man må legge inn andre CSS regler for å få med seg alle IE browserne. Man kan enten spesifisere css for IE i style.css eller man kan også lage egne Style sheets for IE 8. Du kan google: specific css for IE 8, så kan du gå igjennom det du finner og se hva som kan være tilfelle på din side. Det blir mye prøving og feiling i starten, men du får det sikkert til!

Marte
 
Topp