Det kan være hensiktsmessig å starte i det små.
Dvs.: La oss si du skal reparere iphones, dette er statisk informasjon (mer eller mindre).
Kjøp og salg av iphones kan også være mer eller mindre statisk.
Her har du for eksempel en konkurrent:
greenphones.no | spar miljøet og få betalt
Prislisten
Hvordan finne verdien? | greenphones.no
Han der har valgt å bruke finn som nettbutikk, som kan ha en positiv synergieffekt.
Dvs.: Som noen spurte ovenfor: Hvorfor skal noen velge deg.
Om de er inne på finn og ser: åja, der var en billig iPhone.
Så ser de at den iPhonen selges av firmaet ditt, Snappy Reparasjon A.S.
Inne i annonsen skriver du bla bla dette produktet er "refurbished" og har gjennomgått kvalitetskontroll og sikker sletting av data hos Snappy Reperasjon A.S.
På den måten kan du markedsføre deg selv via Finn.
Å bygge opp en nettbutikk for å selge et par telefoner i uken (eller for dagen), vil jeg si kanskje er å skyte spurv med kanon.
For all del, nettbutikk er vel å bra, men du må ha brukere
QXL, Finn, m.fl. det er veldig mange brukere der!
Du kan også bruke andre kanaler som Facebook, Google+, m.m.
Google+ er et sted du gjerne kan høste mange følgere for tiden, det er et samfunn i vekst.
Om du skal lykkes, må du satse på god kommunikasjon.
Du må gi kundene realistiske forventninger (ikke si at den repareres neste dag og så tar det 2 uker). Hvis ting strekker ut i tid, må du også kommunisere bra
Bygger du opp et rykte på en slik måte, tror jeg du vil få en sosial synergieffekt som gir deg mersalg.
---
Jeg ville altså vurdert:
Få laget en fin og god nettside (responsivt design), legg ut priser, vilkår, m.m.
Bruk Finn i første omgang (ev også QXL?) til salgskanal.
Hvis ting går over all forventning og du blir en stor aktør, kan du vurdere egen nettbutikk.
Husk å holde fokus, slik at det ikke blir for mange armer og ben.