Trenger hjelp med reklameplassering

Jens1986

Medlem
Hei,

I single.php så starter innholdet på siden sånn:
<div class="thecontent" itemprop="articleBody"><?php the_content(); ?></div>

Jeg har et adsense-kvadrat, som jeg foreløpig har mellom overskriften og innholdet. Men jeg skulle ønske den lå til øverst til venstre i innholdet. Når bredden blir mindre enn xxx pixler, så vil jeg at den skal poppe opp mellom overskriften og innholdet igjen.

Er det noen som kan hjelpe meg? I det minste hjelpe meg på vei? :)

erlsae

Medlem
Du vil at kvadratet skal ligge til venstre for innholdet, altså teksten? Hvis det er tilfelle løser du det enkelt ved å plassere annonsen i en <div> før <?php the_content....?> og gi den en float:left, med noe margin til høyre, evt. topp og bunn.

Noe ala:

Kode:
<div id="annonse">
annonse.....
</div>

Kode:
#annonse {
float:left;
margin-right:10px;
margin-bottom:10px;
}

Jens1986

Medlem
Yes, men hvordan får jeg den til å bli flyttet "opp" når bredden på siden når en viss xxx pixler? For å unngå at det blir så smalt at det bare er plass til ett ord til høyre for annonsen, hvis du skjønner.

Og hvor plasserer jeg koden? Kan jeg legge den et sted i single.php eller må jeg inn og redigere alle innlegg?

erlsae

Medlem
Hvor mye er xxx pixler for deg? Hvis du tenker at det feks er 460 pixler vil annonsen bli øverste ledd, og teksten komme under. For å gi mindre plass til ord til høyre er det bare å utvide margin-right til feks 15/20 px.

Du kan plassere koden i single.php før <?php the_content....?>.

Topp