Trenger en plugin som viser siste artikler fra ulike kategorier på forsida

Marita

ordleker
På sida mi, smartetips.no, så vil jeg gjerne ha en plugin som gjør at jeg viser den nest siste artikkelen fra hver kategori, nederst på siden, (altså ikke på sidebarene) etter de første 9 artiklene.

Jeg tenkte å vise den siste, eller to siste, men da vil det jo bli dobbeltpost av disse, noe som blir dumt, syns jeg. Er dette mulig å få til uten at jeg trenger å plassere de i sidebarene? Muligens et fryktelig dumt spørsmål altså, men jeg er ny på dette.. :rolleyes:

Marita

ordleker
Ingen som har peil, altså? :) Vurderer å gå over til et annet theme om jeg ikke finner noen løsning på det her. Men det var så plunder med å oversette, så..

Hupsey

Medlem
På mitt theme Wp newsmagazine bruker jeg de nyeste postene i sidebar.
I koden har jeg lagt inn at sidebaren skal utelukke posten man leser dersom den er av de nyeste postene.

Det er som zapotek sier, bedre å modifisere loopen en å bruke plugins.
(Plugins bruker man som regel mer en burde uansett:)

Man kan bruke samme teknikk for å utelukke poster som er på frontsiden i en kategori listing på bunnen.
Du kan gå inn i wordpress editoren(eller bruke notepad/dreamveawer og liknende) til å bytte ut standard loopen på frontsiden slik:
Let til du finner denne php koden:

<?php if (have_posts()) : while (have_posts()) : the_post(); ?>

Helt i slutten av denne koden finner du:
<?php endwhile; ?>

Bytt ut dette:

<?php endwhile; else: ?>

<p><?php _e('Sorry, no posts matched your criteria.'); ?></p>

<?php endif; ?>

Med dette:

<?php endwhile;$do_not_duplicate = $post->ID; else: ?>

<p><?php _e('Sorry, no posts matched your criteria.'); ?></p>

<?php endif; ?>

Lagre filen...

Det kan lønne seg å legge kategorilistingene i footer.php filen i stedet for index.php...
Da får hoved innholdet mindre lastetid.
Kategoriene vil da også automatisk bli vist på enkeltsider.

Om du vil ha kategoriene til å kun vise på frontsiden må du lage en ny footer fil, som du kun kaller frem på frontsiden..

Åpne footer.php filen..

legg til denne koden før design credits eller liknende:

<!-- start på kode --!>
<!-- sett in din kategori i stedet for featured og bytt ut showposts=1 med det antall poster du vil ha--!>
<?php $my_query = new WP_Query('category_name=featured&showposts=1');

while ($my_query->have_posts()) : $my_query->the_post();

if( $post->ID == $do_not_duplicate ) continue; update_post_caches($posts); ?>

<div class="title">

<!-- velg selv hvilken informasjon du vil ha med ved hjelp av php koder --!>

<a href="<?php the_permalink() ?>" title="<?php the_title(); ?>">

<h1><a href="<?php the_permalink() ?>" target="_self"><?php the_title(); ?></a></h1>

<h4><?php the_category(',') ?>

<?php the_time('F d, Y'); ?><?php _e("."); ?></h4>

</div>
div class="clear"></div>
<?php endwhile; ?>

<!-- slutt på kode --!>
lagre filen

Sett style på: <div class="title"> i din css fil..

Planlegger med tid og stunder å lage noen tutorials rund dette med mulitple loops med litt mer info og bilder med på denne bloggen:Wordpress tutorials

Sist redigert:

Marita

ordleker
TFSmedia, tusen takk for hjelp - dette ser ikke for vanskelig ut for meg :) zapotek, takk til deg også, sjekket ut linken din, men når tekniske ting forklares på engelsk, faller jeg litt ut.. :eek:

Tror jeg vil ha det i footeren ja, siden jeg avogtil får god trafikk på enkeltartikler (f.eks på "Slik går du ned i vekt" som jeg har twinglet fra VG, samt google), men disse besøkende forsvinner som regel ut igjen da de er ferdig med artikkelen, kun rundt 5-10% sjekker ut flere sider.

Da blir dette dagens jobb! :)

zapotek

Medlem
men disse besøkende forsvinner som regel ut igjen da de er ferdig med artikkelen, kun rundt 5-10% sjekker ut flere sider.

Det er derfor du skal ha en Adsenseblokk rett under artikkelen din...

Topp