Har faktisk ikke fått med meg at de har sluppet 600D, men bare for å ha sagt det - at det er i "tresifra"-serien til canon vil si at det er byggekvalitet, skuddhastighet osv et godt hakk under to- og en-sifra, og det blir litt rart å sammenlikne et "entry-level" mot et virkelig proffkamera som 5D2 (
Canon 600D vs 5D Mark II - feil link fra allegretto over, han linka til 600d vs 5D - ikke 5D2). Det hadde vært mer meningsfylt å sammenlikne 600D vs 60D.
Derimot tror jeg nok bildekvaliteten kommer til å være helt fin, jeg tror nok det er et veldig godt kamera å starte med, og det er også bra å se at du går for noe annet enn standardobjektivet!
Objektivet: Blenderåpning på 2,8 er bra til å være et zoomobjektiv, og vil si at du kan ta bilder ned i relativt lite lys uten blitz eller voldsomt høy ISO, spesielt kombinert med IS'en. Ser og at folk har mye pent å si om objektivet, blant annet skal det være veldig skarpt, og det sammen med stor blender er en bra kombinasjon, kan rett og slett se ut til å være et skikkelig godt allround-objektiv
Fant litt ting på flickr som er tatt med det objektivet, bl.a. dette
IMG_2282A_900 | Flickr - Photo Sharing! som er tatt med samme objektiv og 40D, som er modellen før mitt (altså i "semipro/prosumer/entusiast"-klassen). Her er tråden jeg fant det i -
Flickr: Discussing Bokeh with Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM in Bokeh: Smooth & Silky - masse flott!
Skal forresten få ut fingern og få lagt ut noen bilder