Treg Firefox?

picxx

WF 09
Har 100% ny PC her (uke gammel) og den er treg i oppstarten.
Utover det synes jeg den er grei.

hansson

Langveisfarende
Har sikkert noe med settings (user? config?)-filen din som begynner å bli stor, samt samlingen av innstikk som den sjekker for nye versjoner ofte. Hvis du kan begynne på nytt med blanke ark (gjorde det nettopp, og installerte alle innstikkene på nytt) så hjelper det veldig på. Bokmerker osv. kan du alltids overføre fra den gamle brukeren. Det finnes mye stoff på nettet om hvordan du sletter settings og overfører evt. bokmerker.

Ståle

Medlem
Oppstart er latterlig tregt. Bruker å trykke på Chrome of firefox samtidlig, og rekker å skumlese forsiden av DB før firefox starter.

Jeg slettet en cache-fil, og firefox ble noe raskere i bruk, men er enig med deg, og syns den har blitt litt for "tung". Har ikke mange plugins installert.

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Går ganske sakte med oppstart av både Firefox og Thunderbird her hos meg. Ikke så sakte som at jeg rekker og lese gjennom en nettside i en annen nettleser i mellomtiden akkurat, men 4-5 sekunder er normalt.

At det går ganske sakte og åpne Firefox dersom man allerede har Chrome åpen kan være fordi Chrome bruker mye minne mens den kjører.

Gaasehud

Medlem
Ja, Firefox kan være treg i oppstart, og litt i bruk. Men nå har jo du blogget på WF-bloggen om alle pluginsene du bruker, så kanskje ok å ikke ha altfor mange, hehe. ;)

Om du skulle bli irritert av problemet, går det jo også an å veksle nettleser som flere her nevner. Sjekk siste innlegget mitt (i feeden), så ser du at Opera kan være et knallbra alternativ. :)

Topp