Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Trebokstavers .no domener

JoachimO

Medlem
Har en laaaaaaaaaaaaaaaaaaang liste med ledige/uregistrerte .no domener på 3 bokstaver, og lurte litt på hva jeg skulle ta meg til med dem etter å ha plukket ut mine egne favoritter.

Det endte til slutt opp med en blogg, hvor jeg planlegger å publisere 10 stykker per dag, og forsøke å få folk til å bruke min affilliatelenke hos Host1 når de eventuelt snapper opp domenene, i tillegg til å kjøre på med adsense.

Domenebloggen
 

adeneo

Medlem
Tatt i betrakting at det er over 17K trebokstavers domener med tegnene a-z og at minst 3K av disse er ledige, samt at det er over 24K dersom man tar med æøå, og at det da totalt er minst 6-7K ledige av disse, så kan du vel holde på med den listen en stund ?

Med a-z så er det ingen som matcher norskordboken min, og med æøå så er det bare noen få, slik som "ljå.no", som matcher Norske ord, resten er vel i grunn ubrukelige med mindre man driver et foretak eller lignende som bruker de tre bokstavene som et akronym.
 
Sist redigert:

JoachimO

Medlem
Er faktisk overraskende mange uten også. Men ja, det er MYE ræl som ikke har noen kjempestor verdi, men en del godbiter også. Jeg poster uansett rubbel og bit, man vet aldri hva folk kunne finne på å lage brand av.

qxl f.eks....

Mtp at det er snakk om noen tusen domener er det absolutt brukbare ting der.

Noe som også får meg til å vurdere om 10 domener/dag blir litt snaut. Kommer jo til å ta årevis å komme til bunns i lista.

Jeg vasker forøvrig lista før jeg poster dagens domener, slik at de jeg poster hver dag er bekreftet uregistrerte når jeg poster dem.
 

adeneo

Medlem
Det er helt riktig, og med æøå så er det 24389.
En del av disse kan ikke registreres da de er ulovlige eller reservert, slik som kuk.no :D

Med alle tegn som er gyldige i et .no domene, så er det nøyaktig 216000 muligheter (litt færre da det ikke er tatt høyde for at bindestrek kun kan være i midten), og det er nær på halvparten av antallet registrerte .no domener per i dag, så det skulle være litt å velge i enda.
 
Sist redigert:
Takk for svar mine herrer, da tror jeg at dette var et dårlig skudd, da det faktisk også inneholder bokstaven "w".
 

JoachimO

Medlem
Hehe, satte først "Trebokstavers domener", men domenebloggen var litt enklere :p

Noen relativt fine i dagens liste.
Hopper litt rundt på lista sånn at det ikke blir 5 uker med bare a-domener, 5 uker med b-domener etc etc
 

JoachimO

Medlem
Har i tillegg til å pøse ut trebokstavers domener også begynt å kikke på listene over utløpte .no domener og poster en håndfull av disse.
 

Bjørn

Domenespekulant
Hehe, satte først "Trebokstavers domener", men domenebloggen var litt enklere :p

Noen relativt fine i dagens liste.
Hopper litt rundt på lista sånn at det ikke blir 5 uker med bare a-domener, 5 uker med b-domener etc etc

Er vel bare en million andre navnealternativ, så blir litt dumt å ta navnet som jeg har hatt i mange år og markedsført, men har du ikke mer kreativitet enn det så værsegod...
 

Bjørn

Domenespekulant
Skjønner heller ikke helt poenget med å starte med daglige utløpte domener nå, det eneste du gjør er å kopiere de rett fra domeneshop sine lister fra idag... hva er poenget?
 

JoachimO

Medlem
Vel Bjørn, jeg kjente ikke til bloggen din fra før, så det var ikke med hensikt. Og, hadde du tatt deg bryet til å gjøre meg oppmerksom på den på PM, noe ala "Heisann, jeg driver domenebloggen.no, og lurte på om du gidder å bytte tittel på bloggen din, da jeg allerede markedsfører dette navnet.", så hadde det tatt med 10 sekunder og en halv kalori å gjøre det.

Men med surmagede oppstøt som dette vet jeg ikke om jeg heller skal finne underholdningsverdi i irritasjonen din og la det stå.

Angående utløpte domener, de er helt riktig bare hentet fra Domeneshops lister, og bare en liten bi-tjeneste. Jeg plukker ut de få jeg liker best og poster, slik at etterhvert brukere som følger bloggen på epost får begge deler direkte i mailboksen.

Er noen domener som ikke er helt gale i dag og
 
Topp