Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Trøbbel under flytting fra localhost til server

Laser

Medlem
Jeg har støtt på større problemer under overføringen av et WP nettsted fra min lokale wampserver til nytt domene.

Av en eller annen grunn prøver serveren å hente informasjon fra både domenet/server og localhost. Jeg har eksportert databasen til en sql fil, og endret alle "localhost/wordpress" til "www.domene.no".
Men likevel står den og stanger på enkelte elementer som den absolutt vil hente fra localhost.

Er det noen som har en oppskrift på hvordan det enklest mulig kan flyttes på en korrekt måte?
Hvilke andre steder er det jeg må gå inn å endre?
 

Laser

Medlem
Takk,
Jeg prøver lykken med Duplicator, men etter å ha lastet den opp på serveren og skal gå i gang med installeringen, sjekker den tydeligvis innstillingene og jeg får opp følgende:

"[Fail] Is Writable by PHP"
Den sjekker tilsynelatende at serveren er writable by php, noe den tydeligvis ikke er.

Min webhost er ikke velbevandret i wordpress, og kan ikke svare meg på hva som må gjøres. Noen forslag?
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Du har egentlig ikke peil på dette selv heller, eller hva? ;)

Ok, du har altså lastet opp zipfila (package) og installer.php til den mappa på serveren der du vil ha wordpress-installasjonen, og du får den feilmeldinga når du prøver å kjøre installer.php? Den mappa må da være chmodda til f.ex. 755, det pleier å funke, men det kommer litt an på serveren. Dette er egentlig ikke noe som er spesielt for wordpress, og den meldinga har heller egentlig ikke noe med wordpress å gjøre, det er innstillinger på serveren som er helt standard for alt av php du vil kjøre på webhotellet, og som skal kunne lagre (skrive) filer på serveren.
 

Laser

Medlem
Torstein: Nei, jeg har heller ikke særlig peiling..... Men vi kan jo ikke kunne alt alle sammen;)

Vi klarte det til slutt, takk for hjelpen:)
 
Topp