Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Trøbbel med installasjon av Google Chrome - kræsjer.

Marita

ordleker
Har prøvd nå flere ganger over flere uker å installere Google Chrome, men den kræsjer ved oppstart, eller når jeg prøver å skrive noe i adressefeltet.

Leste at ulike virusprogram kunne gjøre at den kræsjet, og jeg hadda avast installert på maskinen, men den ble avinstallert i går - men har fremdeles samme problem?

Noen som har peil? Er nysgjerrig på Google Chrome, og også greit å sjekke hvordan design tar seg ut i flest mulige browsere.
 

lpride

Medlem
Dette problemet har jeg aldri vært borti før!
Hvilken versjon er det du prøver å bruke?
 

Marita

ordleker
Prøvde nå (avinstallerte den andre først) - akkurat samme, kræsjer med en gang installasjonen er ferdig. Den spør om jeg vil prøve på nytt, jeg får opp nettleseren, men når jeg skal legge inn adresse, kræsjer den ved første tastetrykk.

Ved installasjon velger jeg at den IKKE skal være standard nettleser - men det kan da ikke ha noe med saken å gjøre.
 

Marita

ordleker
Har installert avast på ny nå (trodde man måtte betale for å beholde etter 30 dager, men nei), etter at jeg fikk blåskjerm istad. Den fant 5 trojanske hester, og de er nå plassert i "kisten". Leste en faq et sted om trøbbel med installasjon, og at det kunne være virusprogram som var problemet, men det samme skjer om jeg har virusprogram installert eller ei - kræsjer etter installering, og når jeg prøver å skrive inn adresse.

Ingen som har noen flere ideer på hva dette kan være?
 

Marita

ordleker
Takk, Travellingman - installerte og kjørte det nå, og den fant fila som blåskjermen mente var problemet, H8SRTd.sys, en fil exen min sa var et virus. Rart ikke avast fant den, trodde avast fant det aller meste?

Anyways, restartet og prøvde å installere Chrome på nytt, men samme problem enda.
 

SolidHost

Medlem
Trojanere er alltid "bad news". I dette tilfellet er det faktis enda dårligere nyheter, siden det du har funnet og skal ha fjernet er et såkalt "rootkit", som legger seg inn på maskinene din og prøver å skule andre ulovlige prosesser som er installert.

Uansett, så er det 1 ting som ALLTID gjelder for PC'en din;
1. Kjøp deg et bra Anti-virus program. Ja, det finnes bra gratis-programmer, men vanligvis kommer de man betaler for best ut i de fleste tester. Alternativt kan du prøve den nye gratis anti-virus til Microsoft, som har gjort det meget skarpt i den siste tiden, også sammenliket med de programmene man betaler for; http://www.microsoft.com/Security_Essentials/ Personlig har jeg ingen erfaringer med dette, da jeg bruker ESET Smart Security 4.

Når det gjelder problemet ditt, så ville jeg ha gjort følgende;

1. Last ned og kjør TDSKiller fra Kapersky; http://support.kaspersky.com/downloads/utils/tdsskiller.zip
Info finner du her: Viruses and solutions
Denne vil ta livet av prosessene som er laget av H8SRTd.sys Uten at du gjør dette, vil ikke Malwarebytes klare å fjerne dette permanent. Dette kan du teste ved å bare ta en restart på PC'en din etter at Malwarebytes skal ha fjernet dette og så skanne igjen. Da vil du se at Malwarebyte finner de igjen.
2. LAst ned, installer og kjør Spy-bot;
The home of Spybot-S&D!
2. Kjør Malwarebytes igjen
3. Kjør ESET's gratis online scan: Free ESET Online Antivirus Scanner

Gir ingen garantier for at dette vil virke, men dette burde finne og fjerne det meste av "grums" på din maskin.

Som HeltSikker kommenterte, så kan det kanskje være på sin plass å vurdere en reinstallasjon, får å være sikker på at du blir kvitt all faenskap...
 
Sist redigert:
Topp