Trøbbel med All In One SEO

pleb

Medlem
Hei,
driver et nettsted sammen med en partner hvor vi sliter med å få All In One SEO til å fungere.

Themet heter Sportspress og har en egen SEO-funksjon, men det kan da umulig være denne som "trumfer"/ødelegger for at pluginet skal fungere skikkelig?

Har aktivert pluginet og brukt akkurat de samme funksjonene som på alle andre nettsidene mine. Noen som har opplevd tilsvarene eller har noen råd til å løse problemet? :)

pleb

Medlem
Sorry for dårlig førstepost.

Problemet er at pluginet rett og slett ikke fungerer på artiklene. Når jeg sjekker i Google, så er det akkurat som at SEO-packen ikke er innstallert.

Med andre ord; teksten som kommer under nettaddressen på Google Søk (hvor jeg skriver hva artikkelen omhandler) er ikke den jeg skriver inn i pluginet at den skal være.

pleb

Medlem
Var det jeg fryktet. Må se på annet theme eller høre med webdesigneren i så fall.

Themet heter for øvrig SportPress og har ingen mulighet til å slå av SEO-funksjonen såvidt jeg kan se.

selbekk

Medlem
Ta en titt i koden din (ctrl / cmd + u) og se om du ser de ekstra SEO-tagsa der. Hvis du setter inn keywords i AIOSEOP, vil de dukke opp i HTML-koden?

Om themets SEO blokkerer for dette, let litt rundt i koden til du finner SEO-optimaliseringskoden, og ta vekk denne. Husk å ta backup før du begynner å leke i koden - selv proffe programmerere som meg selv har driti oss ut altfor mange ganger.

clinton4

Medlem
...Med andre ord; teksten som kommer under nettaddressen på Google Søk (hvor jeg skriver hva artikkelen omhandler) er ikke den jeg skriver inn i pluginet at den skal være.

Det er ikke sikkert G velger å bruke teksten du skriver inn som beskrivelse. Har du sjekket at meta beskrivelsen finnes i kildekoden? Hvis den gjør det, er det ikke noe galt med innstikket.

selbekk

Medlem
Et sidenote - jeg synes ikke "innstikk" burde adopteres som et legitimt ord. Norsk språkråd gjør ikke en god jobb med teknologi.

pleb

Medlem
Clinton og selbekk: Teksten dukker opp der, ja. Så det blir registrert. Må være themet som blokkerer.

Har allerede outsourcet jobben her nå til en webutvikler vi har hatt litt god erfaring med tidligere, så da regner jeg med at det blir løst snart. Takk for all hjelp :)

clinton4

Medlem
Dersom teksten er synlig i kildekoden, kan jeg kun se to grunner til problemet.

1. Google har valgt å ikke bruke teksten du selv har definert i meta.
2. Google har ikke oppdatert oppføringen din enda.

pleb

Medlem
Ouch. Så den praktiske løsningen vil da være å bytte theme? Eller er det noe sært med kommunikasjonen mellom Google og denne nettsiden?

Mulig jeg beveger meg ut på spørsmål som kan være vanskelige å svare på her...

clinton4

Medlem
Det er nok ikke noe galt med hverken theme eller innstikket, og det vil ikke hjelpe å bytte theme. Jeg vil anta at Google ikke synes det du har skrevet i meta beskrivelsen beskriver innholdet på den aktuelle siden. Da velger Google heller å hente et utdrag Google selv mener er beskrivende for den aktuelle siden.

Som jeg nevnte tidligere, er det heller ingen garanti for at Google velger å bruke beskrivelsen fra meta.

Hvis du nylig har installert/oppdatert/endret meta beskrivelse, kan det ta opp til et par mndr før endringen er synlig i serp, men kun dersom Google faktisk velger å bruke beskrivelsen fra meta.

Topp