Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Total Solution

eightworx

Art Director
Hei,

Ville bare advare freelancere på forumet om dette selskapet... De fikk meg til å designe logo, webside.. klippe siden gjøre lage valid html, og css, siden ble levert da de var raskt ute med å kvitere på at betaling var i orden.

Dette stemte ikke, har nå i nesten en mnd prøvd å kontakte firmaet og personene bak men får ikke noe svar. Slik er det vell å være freelancer, men kjedelig å sette av x. ant. timer til ett prosjekter du ikke får noe igjen for... Evt. kan jeg nå selge den som psd template til noen....

edit: de kontaktet meg gjennom webforumet...
 

peterandrej

pensjonert moderator
Slik skal det ikke være. Men du sier at de "kvitterte" på at betaling var i orden? Mener du at de skrev en mail/sa til deg at de var enige i prisen, eller fikk du noen penger hos dem?

Jeg prøvde å gjøre et googlesøk etter "total solution", men fant ikke stort. Er det et norsk selskap?
 

tyr897

Medlem
Så på porteføljen din, og logoen var ihvertfall absolutt stilig.
"Taglinen" sa totalsolution.no - et domene som ikke eksisterer, og det eneste brønnøysundregisteret har å by på er "total storage solution".

Høres jo nesten ut som noen som har hatt en fiks idé, for så å finne ut at de ikke gidder, og dermed tenker at de bare lar være å betale deg.
 

eightworx

Art Director
veldig usikker tror dette var et nyoppstartet firma... og ja kan være de ikke gadd fullføre dette... Desverre er det ikke noe skriftiglig kontrakt mellom meg og total solution derfor jeg er i den stillingen jeg er i, idag. Gjør ikke all verden men ville bare advare evt. andre hvis de skulle finne på å kontakte noen andre. Hvis Tonny ønsker kan jeg utlevere nicket, til denne personen til han. Slik han ihvertfall er klar over det.

Vi var enig om pris og alt på forhånd, var ingen problemer der. De virket seriøs og hadde en solig plan i bunn... Er nok bare jeg som var litt tidlig ute med å stole på folk. Igjen...
 

peterandrej

pensjonert moderator
veldig usikker tror dette var et nyoppstartet firma... og ja kan være de ikke gadd fullføre dette... Desverre er det ikke noe skriftiglig kontrakt mellom meg og total solution derfor jeg er i den stillingen jeg er i, idag.

Har du ingenting skriftlig? Har dere kun møttes face-to-face? Du trenger ikke ha en kontrakt det står "kontrakt" på. Juridisk holder det i lange baner å legge ved eksempelvis epostkorrespondanse der f.eks du har skrevet "ser dette greit ut?" hvorpå han har svart "jo, da er vi enige!".

Selvfølgelig er en kontrakt der begge har skrevet under det beste, men det trenger ikke å være det altså, for at du skal kunne bevise at dere har hatt en avtale. Og kan du bevise det, f.eks ved å vise til epostkorrespondanse, så KAN du trekke selskapet/personen til domstolen.
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Frilansere må så absolutt bli flinkere til å kreve inn pengene sine. Kanskje på tide med en frilansplakat? :)

1. Ta betalt halve summen i forveien (50%).
2. Aldri start arbeidet før en kontrakt er skrevet.
3. Kontrakten må inneholde en oversikt over arbeidet som skal utføres.
4. Når arbeid i kontrakt er utført, ikke overgi arbeidet til kunden før de resterende 50% av prisen er innbetalt.
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
veldig usikker tror dette var et nyoppstartet firma... og ja kan være de ikke gadd fullføre dette... Desverre er det ikke noe skriftiglig kontrakt mellom meg og total solution derfor jeg er i den stillingen jeg er i, idag. Gjør ikke all verden men ville bare advare evt. andre hvis de skulle finne på å kontakte noen andre. Hvis Tonny ønsker kan jeg utlevere nicket, til denne personen til han. Slik han ihvertfall er klar over det.

Vi var enig om pris og alt på forhånd, var ingen problemer der. De virket seriøs og hadde en solig plan i bunn... Er nok bare jeg som var litt tidlig ute med å stole på folk. Igjen...

Ordtak:
"Fool me once, shame on you.
Fool me twice, shame on me."

På den ene siden så er jeg enig med Kenneth at frilansere må være flinkere å sette ting i system og kreve inn det som skal, på den andre siden... nei, så er jeg egentlig enig med Kenneth der også :p
 

picxx

Well-Known Member
På den ene siden så er jeg enig med Kenneth at frilansere må være flinkere å sette ting i system og kreve inn det som skal, på den andre siden... nei, så er jeg egentlig enig med Kenneth der også :p

Har du en eller annen form for kontrakt i norge kan du kreve inn det du har utestående.
Problemet kommer den dagen firmaet eller personen er slått konkurs.

Gjør du biz med firma eller personer som snart er konkurs har du bare deg selv å skylde på!
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Har du en eller annen form for kontrakt i norge kan du kreve inn det du har utestående.
Problemet kommer den dagen firmaet eller personen er slått konkurs.

Gjør du biz med firma eller personer som snart er konkurs har du bare deg selv å skylde på!

Der kommer jo prosessen inn igjen, man må være flinkere til å ta forskudd. Jeg har også vært borti praksiser hvor man legger på prisen etterhvert som man tar mindre i forskudd. F.eks kan regnestykket for et arbeid se slik ut:

100% forskudd (altså hele summen): 10.000 kroner.
90% forskudd: 10k pluss 500
80% forskudd: 10k pluss 1000
.. 500 kroner ekstra for hver 10% man får mindre i forskudd.

Det laveste forskuddet som ble godtatt var 50%, hvorav det kostet 2500 kroner ekstra.
 

Erlend

Medlem
Få Tonny til å utlevere ip-adressen til personen, og du kan ta med denne til politiet. Da får du tak i personene innen et par dager.

Edit: Kan det være dette firmaet tro?

Ikke sikkert det er så enkelt om personene holder til i utlandet, men det kan jo være verdt et forsøk.
 

ssuperhelt

New Member
Jeg har også blitt kontaktet av total solution

Hei jeg har hatt kontakt med en som sier han representerer Total Solution, iflg han så er de nyopprettet og venter på registrering i brønnøysund som nuf selskap.

De skal iflg denne karen ha lokaler i de gamle lokalene til dnb i skien.

Jeg jobber med å få opp nettavisen pcavisen.no og det var i forbindelse med denne jeg ble kontaktet.

Det de har fotalt meg var at de skulle drive med reklame og hosting, da jeg har en del treff på avisen min ville de bruke denne som test.

De ville også redesigne sidene mine uten kostnader for meg.

I tilegg var de også veldig interessert i å både kjøpe opp domenene mine til pcavisen samt ansette meg.

Jeg har stillt en del kritiske spørsmål underveis og siste 2 ukene så ser det ut til at jeg er blitt blokket på skype og vedkommende svarer ikke på fb.

Dette er en ung kar, og om det er så at dette er svindel så mistenker jeg at han er lurt med på noe han ikke vet hva er.

Jeg skal ikke beskylde noen for noe, jeg har ikke blitt lurt på noe annet enn tid men det er någet som lukter vondt og det er ikke meg.

Spennende å se om det er fler med lignende historier ? og til TS kjipt at du ikke har fått betalt..
 

Gaasehud

Medlem
Kjipt for deg, eightworx. Sånt er skikkelig drit, for å si det rett ut. Hvert fall mtp. det svært(!) gode arbeidet jeg har sett du har levert. :)

Nå som det er flere som kjenner det til her foreslår jeg at du huker tak i ham/dem så fort som mulig, mens det fortsatt kan være mulig. Ikke glem strikkepinner, balltre og drill. :p
Men fra spøk til alvor; slike forsvinner veldig plutselig, nå har du kanskje sjansen til å fortsatt ta ham og få betalt.

Lykke til! :)
 

Sjefskoder

Sjefskoder
Bra du forteller slikt som dette, så ikke fler går i samme felle fra det "firmaet" :)
 
Topp