Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Total Google SLAP

kongen

kongemedlem
Du har kanskje hørt om alle affiliates som har mistet sine Adwords-kontoer? Ta en titt på dette:

https://www.google.com/comparisonads/mortgages

Link til denne sammenligning-av-lån-siden dukker opp som første annonse på "sponsede koblinger" ved søk på "mortage rates" (hvis du søker fra USA). Opererer Google som en mega-super-affiliate og gjør det enkelt ved å fjerne alle andre affiliates fra å annonsere på Adwords? Og selv ha første annonse som de ikke betaler for?

Når kommer dette til Norge tro? Og hvor mange nisjer skal Google ta over som en affiliate/agent? Og når Big'G gjør dette i Norge, hva tror dere vil skje med alle sammenligning-av-lån-sidene som noen affiliates her forsøker så desperat å rangere for på førstesiden i SERP? De vil bli borte borte borte... langt og lengre borte enn førstesiden...

Don't Be Evil
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Google må passe seg litt når det gjelder sine tjenester, da det finnes alternativer som koster lite for sluttbrukeren å velge.

For å sammenligne så tar det mye tid hvis jeg skal bytte ut MS Office (koster penger) med Open Office (gratis), eller Vista med Ubuntu, selv om jeg ville gjort dette med en ny maskin jeg ville kjøpe.
Å gå fra Google til Bing, Ask, Yahoo - er langt fra likemye arbeid.

Det er nok en magisk grense før man blir stemplet som ond. Men går man over den er det gjort. Her har de tatt et steg (og gått fra å være tjenesteleverandør til innholdsleverandør med et fortrinn). Skulle ikke forundre meg hvis noen hadde saksøkt Google for utnyttelse av posisjonen sin.
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Jeg har en kunde innenfor dette segmentet og vi har vært klar over denne trenden lenge. Vet ingenting om når dette ruller ut i Norge, men vi har for lengst begynt å tenke på andre kanaler for å tiltrekke seg trafikk, samt andre teknikker for å forbedre nettsiden:

- Vi satser hardt på epostmarkedsføring, noe som har gitt en fantastisk ROI.
- Vi eksperimenterer med tradisjonell display-kjøp.
- Sosiale medier
- Andre alternative PPC kanaler.

I tillegg til dette har vi for fullt begynt arbeidet med å forbedre nettsidene gjennom konverteringsoptimalisering. Det er viktig å stå på så mange bein som mulig, slik at bedriften ikke går konkurs om Google skulle rulle ut dette i Norge også i en nær fremtid.

Bygg bedre nettsider, optimaliser for maksimal måloppnåelse og eksprimenter som en gal-mann i alle kanaler man kan promotere seg i.
 

kongen

kongemedlem
Nå er det utvidet til kredittkort og lead generering til banker.

Og noe sier meg at reiser er det neste.
 

n0stra

Medlem
Ser at flightsearchen deres jo er utrolig mye mer visuell og profesjonell enn den Finn.no og andre leverer. For meg som flyr opp og ned med et lite barn er det et helvette innimellom og jeg har mange ganger ønsket en tjeneste lik denne som enkelt gir meg mulighet til å se over kombinasjoner av forskjellige selskap og datoer for å planlegge slik at økonomien går opp. Finn.no og andre virker som de er mer opptatt av å selge billetter og lite interessert i å gjøre dette enkelt. Frem og tilbake og søke på nytt og på nytt med flere sekunders venting. Nei takk.
 

OldHP

Medlem
Damn google.. korrupte spør du meg.. var litt frekk i kjeften på forumet hos google og såg idag page ranken min på den omtalte siden jeg snakket med de om falt 1.
 
Topp