Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Tollkreditt og TVINN

Zmarty

Medlem
Hvordan får man registrert tollkredittdata i TVINN?

Fant du ut av dette? Jeg lurer på det samme. Har nylig fått innvilget tollkreditt og informert rundt om kring om det. Har nå motatt forsendelser fra USA hvor det står "ufortollet gods. Må ikke åpnes...bla.bla.bla".

Må jeg gjøre noe i forhold til TVINN eller går ting automatisk?...dårlig med info om dette på toll.no også synes jeg.
 

Tonny Kluften

Administrator
Det er utrolig dårlig med info om dette. Det står ikke engang på sidene til Fedex, UPS, DHL osv.

Saken er at du må ringe alle selskapene og melde deg opp som kunde. Så sender du dem tollkredittnummeret + tollkreditt-kontrollnummeret. Etter at det er gjort så kontakter du dem igjen og forsikrer deg om at de har all info slik at de automatisk fanger opp pakkene dine og bruker tollkreditten på dem.
 

Zmarty

Medlem
Vi har forsåvidt informert Fedex, USPS, UPS og Bring om at vi nå har tollkreditt. MEN, vi fikk en pakke for snart en uke siden (en uke i morgen), som vi ikke har åpnet i og med at det står "Ufortollet Gods, må ikke åpnes osv." på den.

Det jeg da lurer på er om VI må gjøre noe før vi kan åpne pakken? Må vi sende inn noe papirer etc. før vi kan åpne og videreselge det som er i pakken..?
 
Topp