Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Tjene penger på reklamebaserte nettsteder?

eightworx

Art Director
Hei igjen folkens!

Starter nå en tråd da jeg ser det er utrolig mange her inne som tjener penger rett og slett utelukkende på reklamerte sider. Jeg sitter selv på 2\3 ideer (èn som er nesten ferdigutviklet). Jeg vet dette er sider og konsepter som vil dra store menger folk, spesielt da jeg kjenner endel innenfor milijøene og kan passivt reklamere på den måten.

Men som sagt i en annen tråd så har jeg aldri gjort noe slikt som dette før, har aldri alene stått for en side i håp om å tjene penger på siden, så trenger litt tips gjerne om hvordan ting virker iforhold til hvilke system man skal bruke til å sette opp relevant reklame?

Hva tjener man pr. klikk? Er i første omgang snakk om sider med norsk innhold...
 

metallian

Medlem
Hvis dette er en side du ser for deg å ha en stund anbefaler jeg følgende:
Begynn å bygg opp siden, ha adsense- evt affiliate som TD dersom det er programmer som passer VELDIG godt til innhold/brukere. (Som Tonny sier- det er normalt bare Adsense som betaler for klikk, aff.programmer som betaler for klikk er sjeldne)

Når siden har begynt å få et greit antall unikebrukere ville jeg begynt å lete etter faste annonsører. HA litt forskjellige bannerplasseringer, og jeg anbefaler å lage en annonseringsside med informasjon som viser bannerplasseringer, priser(legg deg høyt, la de prute ned-PS-roterende bannere med f.eks 1/3 visning minimum øker muligheten for inntjening mye).

Etter min nmening vil faste annonsører på litt sikt være adsens helt overlegent, faktisk har jeg oppnådd en 10-gang på verdien ved salv av bannerplassering.

Anbefaler at du gir god rabatter for annonsører som kjøper plassering for 6-12mnd, det gir mer inntekter og mindre arbeid. Vil ikke anbefale å selge over 12mnd da du sannsynligvis (med innsats) har øket antallet unike bruker endel på det året og da kan legge litt på mpris.
 

eightworx

Art Director
Takk for gode svar! Blitt endel klokere, meningen er å ha siden lenge ja, men skape en solid innholds database så jeg en dag slipper unna med daglige oppdateringer...
 

eightworx

Art Director
Mener å ha sett en sånn analyse over hvor det er lurest å plassere bannere iforhold til innhold og størrelse på siden? Kan være google som lagde noe slikt? Kan være lurt å se på før jeg slår meg til ro på ett design...
 
Topp