Kanskje alle vet det... men jeg kom over noe lurt. I Google Webmaster Tools så kan man målrette en katalog (og ikke bare hele nettstedet) mot et bestemt land for å optimalisere søkemotortrafikken. Dette var ihvertfall nytt for meg.
Har du f.eks. Xxx.com med katalogene /no og /dk, så kan du legge inn xxx.com/no som et nettsted i WMT og målrette mot Norge, og xxx.com/dk og målrette mot Danmark. Og så videre.
For å gjøre det samme for Microsoft Live Search må man legge inn en meta-tag på hver side, litt mer tungvint men det virker det også.
Sidene mine hos Pro-isp har vært ansett for å ha region NL i live search pga. serverne som står i Nederland, men etter å ha lagt inn denne meta-tagen så har de endelig skjønt at de norske sidene er ment for Norge - nå står det region NO i live search webmaster center. Og det hjelper faktisk på den lokale trafikken.
Har du f.eks. Xxx.com med katalogene /no og /dk, så kan du legge inn xxx.com/no som et nettsted i WMT og målrette mot Norge, og xxx.com/dk og målrette mot Danmark. Og så videre.
For å gjøre det samme for Microsoft Live Search må man legge inn en meta-tag på hver side, litt mer tungvint men det virker det også.
Kode:
<meta http-equiv="content-language" content="no-no">
Sidene mine hos Pro-isp har vært ansett for å ha region NL i live search pga. serverne som står i Nederland, men etter å ha lagt inn denne meta-tagen så har de endelig skjønt at de norske sidene er ment for Norge - nå står det region NO i live search webmaster center. Og det hjelper faktisk på den lokale trafikken.
Sist redigert av en moderator: