Tillatelser på server endret uten varsling

Tonny Kluften

Administrator
Oppdaterer noen wordpress sider hos Host1. Men kan ikke oppdatere plugins, får feilen "Kunne ikke lage mappe.". Ikke noe er endret og det skjer på flere wordpressnettsteder på den host1 kontoen. Hva kan være endret på server? Kan tillatelser være endret globalt på hele cPanelkontoen?

zapotek

Medlem
Skudd i mørket (før du prøver noe annet): Fra adminpanelet, sjekk "innstillinger" -> "Media" (Mediainnstillinger) at opplastingsbanen er noe ala "wp-content/uploads", og ikke noe annet.

Jeg har i det siste hatt enkelte problemer med opplasting av plugins på noen andre webhoteller, og der var løsningen ganske enkelt det jeg skrev over. Brukte forøvrig usannsynlig lang tid på å finne ut av det...

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Kan være forskjellige grunner til at det sikkerheten strammes inn; kan tenke meg at det ikke alltid skjer etter hosterens vilje det heller. Hør med de.
Jeg har hatt en situasjon med en windows-server med pløtselig instrammede tillatelser - alltid andre som får skylden til å begynne med ;-)

Travellingman

Nettgrunder
Har hatt problemer med sikkerhetsregimet til Host1 selv. Da var det relatert til themet jeg brukte påstod de, skulle forsøke å forandre noen annonsekoder så jeg hadde lagt i widgets. Når jeg forsøkte å lagre så slo det inn en eller annen "brannmur" og jeg ble utestengt fra siden i en viss periode etterpå.
En midlertidig løsning den gang var vel att de hvitvasket min ip.

Topp