Tema/tittel er jo: Skal gamblingrelaterte tråder tillates på WF?
Altså om tråder relatert til gambling skal kunne diskuteres, og ikke nødvendigvis tråder som direkte markedsfører gambling. Etter min mening to forskjellige ting.
Faglig sett er forskjellen minimal så lenge WF ikke utøver noe redaksjonelt virke eller på annen måte gjør vurderinger rundt publisering av innhold. Innen markedsføringsfaget har man mange ulike virkemidler og verktøy.
Medlemmene på WF er jo ellers veldig flinke til å utnytte forums, blogger, facebook og andre interaktive sosiale arenaer til markedsføring av egne sider. Det har blitt anbefalt mange ganger å poste tråder på WF for å få sider indeksert i google, poste innlegg på blogger, invitere hverandres venner på facebook til egne grupper, osv. Men når det kommer til å gambling, så er det liksom ikke markedsføring lenger. Da er det liksom noe annet.
Forøvrig, hvis man synes forbudet mot gambling i norge er teit så er det en ærlig sak, men da må man jo si det da og ikke pakke alt inn i merkelappen "ytringsfrihet" eller kunnskapsløshet eller andre ting.
Slik jeg vurderer det vil man, sett at "adgangskontrollen" fungerer, kunne ivareta både WFs behov for å diskutere gambling OG lovverket ved å diskutere gambling i lukkede fora, slik man har gjort tidligere med bl.a porr. Det er, slik jeg vurderer det, den beste løsningen.