Tilbydere av sms-bekreftelse/-påminnelse

Yawa

New Member
Jeg holder på å sette opp et reservasjonssystem for et lokalt massasjestudio, og de ønsker en automatisert sms-tjeneste.

Ved enhver ny reservasjon, så skal en sms sendes til studioets mobiltelefon for å varsle om at en ny reservasjon er blitt gjort, og må hånderes og bekreftes.

Scenario #1:
Kunden har reservert et ledig tidspunkt i kallendern. Aktuell behandler bekrefter reservasjonen, og da sendes en sms til kunden med bekreftelse om at reservasjonen er godkjent.

Scenario #2:
Hvis, av en eller annen åresak, ønsket behandler ikke er tilgjenglig på det ønskede tidspunktet, så ønsker de å kunne informere om dette samt foreslå et annet tidspunkt/en annen behandler hvor kunden da kan svare med "OK" for å bekrefte og akseptere endringen (reservasjonen ferdigstilles, og en bekreftelses-sms (scenario #1) blir sendt kunde).
Hvis den foreslåtte endringen ikke passer, skal kunden kunne skrive et annet kodeord, og reservasjonen settes på vent/eller avbrytes. (studioet kan da evt. ringe kunden for å avtale videre til eksempel).

Etter at en reservasjon er bekreftet, så er det også ønsket å kunne sende ut en påminnelses-sms til kunden et gitt tidspunkt i forkant av timen. (dvs. kvelden før hvis timen er om morgenen, eller på morgenen hvis timen er på ettermiddag/kveld).

Noen som kjenner til tilbydere av en slik tjeneste.

PSWin virker til å kunne tilby noe i den retning jeg søker da dette skal intergreses i en skreddersydd platform. (det benyttes ikke noe CMS).
 

Yawa

New Member
Ja det gjør noek det. Noen spesielle man kan trekke frem på godt eller vondt er vel det jeg er på utkikk etter?
Erfaringer fra noen?
 

Septon

New Member
Jeg har selv brukt yoyo.no, men dette er veldig "old-school" og gutta bak siden, må kontaktes pr epost, virker veldig shady, og nettsiden suger, men dem tjener likevel sine millioner i året.
 

Britta

stoffdronning
Hm...nå er det sikkert ikke at det passer inn, men hvorfor vil dem ikke bruker ledigtime.no som system? Som kunde som bestiller time føler jeg det funker ypperlig.
 

Yawa

New Member
Hm...nå er det sikkert ikke at det passer inn, men hvorfor vil dem ikke bruker ledigtime.no som system? Som kunde som bestiller time føler jeg det funker ypperlig.
For komplisert for de ansatte å administrere. Har alerede luftet et par ferdigløsninger for dem...
 

xdex

Medlem
Hvis du skal ha noe som er "rått" og fleksibelt, går du for twilio. Har brukt dette i flere prosjekter selv, og du kan gjøre de mest fantastiske tingene. Selv om du bare er ute en løsning for å sende sms, kan du gjøre langt mer med API'en deres.

Da har du full kontroll med SMS muligheten, men også mulig til å automatisk ringe opp til folk, og be om f.eks. 4 siffret kode, be om fødselsår, og ja.. listen er jo enorm, så veldig fleksibelt altså.
 

barentshavet

Active Member
Hvis du skal ha noe som er "rått" og fleksibelt, går du for twilio. Har brukt dette i flere prosjekter selv, og du kan gjøre de mest fantastiske tingene. Selv om du bare er ute en løsning for å sende sms, kan du gjøre langt mer med API'en deres.

Da har du full kontroll med SMS muligheten, men også mulig til å automatisk ringe opp til folk, og be om f.eks. 4 siffret kode, be om fødselsår, og ja.. listen er jo enorm, så veldig fleksibelt altså.

Jeg prøver Twilio nå, men får kun melding om at nummerne ikke er kompatible med norske nummer. Hvilke erfaringer har du rundt det - hvordan får du det til å fungere?
 

xdex

Medlem
Jeg prøver Twilio nå, men får kun melding om at nummerne ikke er kompatible med norske nummer. Hvilke erfaringer har du rundt det - hvordan får du det til å fungere?

Dette er noe jeg hovedsaklig har brukt ved utvikling av produkter/tjenester for kunder. Om twilio har gjort endringer som gjør at nye kunder pr i dag ikke kan gjennomføre dette, vet jeg ikke. Det beste du kan gjøre er å følge dokumentasjonen fra twilio.

https://www.twilio.com/docs/
https://support.twilio.com/hc/en-us...ne-number-availability-and-their-capabilities
https://www.twilio.com/voice/pricing/no
https://www.twilio.com/sms/pricing/no

Start med å sjekke at det du skal gjøre, er mulig i ditt land (regner med det er Norge).
 

barentshavet

Active Member
Dette er noe jeg hovedsaklig har brukt ved utvikling av produkter/tjenester for kunder. Om twilio har gjort endringer som gjør at nye kunder pr i dag ikke kan gjennomføre dette, vet jeg ikke. Det beste du kan gjøre er å følge dokumentasjonen fra twilio.

https://www.twilio.com/docs/
https://support.twilio.com/hc/en-us...ne-number-availability-and-their-capabilities
https://www.twilio.com/voice/pricing/no
https://www.twilio.com/sms/pricing/no

Start med å sjekke at det du skal gjøre, er mulig i ditt land (regner med det er Norge).

Takk!
Fant ut at jeg må kjøpe et nummer, oppgradere kontoen og søke om å få tillatelse til å sende meldinger og ringe til norske nummere... Men da ordner det seg.
 
Topp