Hei
Tja, alle må få lov å være skeptisk, men diskusjonen om hva andre tilbyr i forhold til oss er jeg som nevnt ikke så veldig interessert i å ta. Jeg liker ikke å uttale meg om andre leverandører da det kan sette oss selv i dårlig lys.
At teknologien er gammel er jeg ikke enig i. De fleste i dag har SATA/SAS som disker i raid for hastighet og sikkerhet. Noen har begynt med SSD, men vår erfaring er at svært få faktisk har behov for SSD. I/O har som nevnt ikke være noe problem på de serverne vi har i dag. Det er svært få som faktisk tilbyr en VPS i den prisklassen med 100% redundans. Det som kanskje er forskjellen er at vi har opplyst om dette i våre vilkår, for ikke å "lure" noen. Vi kjører et system som heter SolusVM, som pr i dag ikke har noen "failover" innebygget, men det jobbes med at dette skal på plass. Når det gjelder trafikk er det fult mulig for oss å sette opp en VPS med gigabit nettverk, men erfaringsmessig er det nesten ingen som har behov for det. Om det skulle være noen som har behov for gigabit, så skal vi selvsagt levere det. Kan her nevne at gjennomsnitt trafikkforbruk på en av våre servere ligger på omlag 20 Mbit/sek den siste uken.
Vi (NKN) har drevet med hosting i snart 15 år, og vi har hatt minimalt med problemer på alle disse årene. Vi kjører kvalites maskinvare levert av Nextron av merket SuperMicro. Som eneste norske leverandør har vi også en vakttelefon som er bemannet 24/7 som er helt gratis å benytte for alle våre kunder. Vi har levert god brukerstøtte i alle år, og vi har meget dyktige teknikere som gjør sitt beste for at alt skal fungere. All maskinvare er kjøpt (vi leaser ikke utstyr) og vi har 24/7 avtale med alle leverandører for å sikre minimum av nedetid hvis problemer oppstår. Vi overbelaster heller aldri en server med for mange kunder, men kjøper stadig ny maskinvare for å sikre at den tjenesten vi leverer er kjapp og stabil.