Det første jeg reagerer på er at siden fra tid til annen er treg. Jeg har en 25/25 mbit-linje hjemme, men bruker ca 5 sek på å åpne "Grunnpakke"-undersiden. Noen ganger når jeg klikker på linkene i menyen går det veldig raskt, mens andre ganger tar det 3-4 sekunder før siden åpner seg, og det er relativt lenge når man sitter og venter.
Jeg er heller ingen fan av at videoer starter automatisk når man går inn på en underside. Man kan fort få seg en liten overraskelse om anlegget står litt for høyt på.
Jeg ser at hovedsiden deres er denne:
Trådløs alarmpakke | Sikkerhetskompaniet AS med tittel Trådløs alarmpakke, og jeg vil tro at det er meningen at dette skal være startsiden?
Hvis det er det, så er det litt tungvindt at man først må klikke "Les mer" på bildet på høyresiden, deretter "Les mer" igjen på siden man kommer til før man faktisk kan klikke på "Legg til i liste". Her burde man kommet rett til siden som har "Legg i liste" ved å klikke på bildet på forsiden.
Jeg ville nok også heller kalt det "Legg i handlekurv" eller "Legg til i handleliste".
Og apropos handlekurv, så kan jeg ikke se denne noe sted? Hva hvis jeg legger et produkt i denne, men fortsetter å navigere på siden deres? Da er det ingen steder jeg kan få oversikt over hva jeg har lagt i kurven så langt. Dere kunne f.eks hatt handlekurven rett under menyen på venstresiden, og i en nettbutikk er denne delen helt essensiell spør du meg.
Jeg fant også en liten skrivefeil på menyen på venstresiden; "Varslings utstyr" skal skrives i ett ord.
Dere gjentar "Sikkerhetskompaniet" hele 5 ganger på "Om oss", men det hadde vært mye bedre å lese om dere heller formulerte det noe slikt f.eks:
Sikkerhetskompaniet kan vise til historie tilbake til 1970 tallet. Vi er idag et teknologisk selskap som utvikler egne produkter og tilknytter seg produsenter som utvikler produkter for fremtiden.
Istedet for:
Sikkerhetskompaniet kan vise til historie tilbake til 1970 tallet.
* Sikkerhetskompaniet er idag et teknologisk selskap som utvikler egne produkter og tilknytter seg produsenter som utvikler produkter for fremtiden.
Når det er sagt, så syntes jeg nettsiden ellers fungerer bra. Den er oversiktlig og fin.
Dette ble mest "negativt", men det er jo slik man blir bedre og jeg håper og tror at ihvertfall
noe av det kommer til nytte.